Kawasaki Ninja, to je již legendární stroj z kategorie supersportů. Motocykl, který je dravý na okruhu a zároveň klidný na silnici. Dle výrobce se zde spojuje to nejlepší z obou zdánlivě neslučitelných světů. Jedná se o motocykl, díky kterému se může Kawasaki směle měřit s Hondou, Suzuki i Yamahou.
Kawasaki Ninja ZX-6R
Kawasaki Ninja ZX-6R je sportovní motocykl o objemu motoru 600 ccm, který byl poprvé světu představen v roce 1995. Za uplynulých téměř dvacet let je neustále aktualizován. Není se čemu divit, konkurence je ostrá a Kawasaki má co dělat, aby si udržela své příznivce.
První model Kawasaki Ninja ZX-6R měl hmotnost přes dvě stě kilogramů a z nuly na 60 mil/h (97 km/h) zrychloval za 3,6 vteřiny. V roce 1998 se díky nově navrženému airboxu vyšplhal výkon ze stovky na 108 koní. Rovněž byla přepracována kapotáž, stále však byla dodržována stejná designová linie. O dva roky později se již výkon vyšplhal na 112 koní. Sportovní řada dostala širší zadní pneumatiky a druhý světlomet.
Další radikální změny přišla v roce 2005. Otáčky motoru se opět zvýšily a motor dával výkon 113 koňských sil při 12 250 otáčkách za minutu. Inovovány byly kyvná vidlice i samotný rám, ale hlavní změny se pro tento rok týkaly designu. Hliníkový rám dostal černý lak a výfukový systém byl centrálně umístěn pod sedadlem. Napřesrok se opět jen změnilo barevné schéma.
V roce 2007 přišel na svět nový motor a o dva roky později prošel dramatickou změnou i vzhled Kawasaki Ninja ZX-6R, výfuk je nyní níže a to umožnilo přepracovat záď. Motocykl byl také odlehčen. Nejnovější model dává maximálně 128 koní, s náporovým sáním se vyšplhá ještě o šest koní výše. Omezená výkonová verze pak má přesně pětadvacet kW.
Kawasaki nabízí k motocyklu spoustu doplňků – plexi štít, koncovku výfuku, samolepky ve stylu závodních strojů tohoto jména, kryt sedla spolujezdce, různé chrániče a také „racing“ díly – řídítka, stupačky, nahříváky, tlumiče a další součástky. Některé z těchto dílů jsou použity ve stroji Kawasaki Ninja ZX-6R Performance. Kdo tedy chce ještě více sportovní stroj, sáhne pravděpodobně po této variantě.
Nejmodernější technologie (kontrola trakce K-TRC a nový elektronický tlumič řízení Ohlins) ve třídě Superbike pak nabízí Ninja ZX-10R. V rámci Power Mode má jezdec volitelné tři stupně výkonu od Full přes Middle až po Low, který nabízí asi 50 až 60 % z plného výkonu.
Kawasaki Ninja 300
Kdo si však libuje spíše v novinkách, zvolí spíše nejnovější Ninju, která má v názvu číslici 300. Má výkon téměř 40 koní, styl a vzhled s ovládáním inspirované „velkými stroji“. Design je tradiční – vepředu je většina hmoty, vzadu jen minimum. Řadový dvouválec nabízí plynulý a silný výkon v nízkých a středních otáčkách, rovněž poskytuje působivé zrychlení ve vysokých otáčkách. Odvod vzduchu je dolů a to zajišťuje lepší komfort zejména při pomalé jízdě ve městě.
Pevný a odolný rám byl vyladěn na závodním okruhu a motocykl je díky tomu stabilní i při agresivní sportovní jízdě. Údaje o rychlosti, stavu paliva, ujeté vzdálenosti může jezdec sledovat na LCD displeji přístrojového panelu.