Značně profláklá a chronicky známá značka Norton se přibližuje „normálním“ a běžným možnostem širších vrstev milovníků jedné stopy. Jak? Tím, že vytvořil středně výkonný stroj, na který by mohlo finančně dosáhnout mnohem více fandů.
Norton coby Britská značka byla vždy synonymem nejen kvalitních, ale především značně „mastných“ tedy drahých strojů s vyšším výkonem. Třeba jejich posední kousky byly k mání vždy za cenu ne nižší než v přepočtu na naše koruny 500 tisíc korun. A to je na jednostopý kousek opravdu hodně velká láce.
Ve firmě se proto rozhodlo o markantním snížení cen, což je ale umožněno jen a pouze snížení výkonu jejich produktů a také designového našperkování motek. Ale to není jistě na závadu pro ty, kterým se značka Norton líbí a chtěli by její stroj vlastnit.
A mimoto, že bude jejich stroj dostupnější, tak dostane jako pohonnou jednotku prima lahůdku. Tou není nice menšího než paralelní dvouválec, tedy dvakrát poloviční V4. Pohon je konstruován až ve třech stupních výkonu, a to 70, 100 a 170 koňských sil. Díky koncepci s klikou přesazenou o 270 stupňů stroj typu Scarmbler bude velmi zvučný.
Norton 650 je postaven na ocelovém trubkovém rámu, s delší kyvnou vidlicí a větším předním kolem o 19 palcích. Stroj je k mání jako off road a jako silniční verze. Nad cenou stroje všem fandům značky Norton zaplesá srdce. Protože v přepočtu 280 tisíc korun (cca 10 tisíc liber) v základnu, je na poměry Nortonu opravdu lidová cena.
Tak držme Nortonu palce, ať jejich novinka získá do řad značky další příznivce, a stane se tak skutečně nejprodávanějším modelem Norton, jak by si firma přála. V plánu mají posléze i další kousek, kterým by fandové jedné stopy jistě nepohrdli, a to sportovní verzí Nortonu o kubatuře 600 ccm.
Zdroj foto: Norton