Aprilia Shiver 900 je sportovní stylovka

Novinka ze stáje Aprilia jistě potěší všechny fandy rychlých a efektivních výkonných strojů.

Stroj o váze 218 kg v pohotovostní hmotnosti s plnou palivovou nádrží, s rozměry na délku 2130 mm, na šířku 810 mm a výškou 1110 mm, má rozvor 1465 mm. Motka je postavena na stavebnicovém trubkovém rámu z oceli, připevněném k hliníkovým bočním deskám vysokopevnostními šrouby, přičemž zadní rám je odnímatelný.

Nový stroj je v designu sportovně laděn a s jistým, agresivním výrazem, který mu dopřávají četné nové prvky kapotáže, jimiž jsou především boční panely, kryty nádrže, přední blatník i záď stroje. Stroj stojí na kolech z lehké slitiny, s rozměry vepředu 3,50 x 17 palců a vzadu 6,00 x 17 palců. Kola jsou obuta do radiálních bezdušových pneumatik o rozměrech vepředu 120/70 ZR 17 a 180/55 ZR 17 vzadu.

Pod sedlem ve výšce 810 mm nad zemí, bublá podélně uložený, čtyřdobý a kapalinou chlazený dvouválec s válci do V/90° a DOHC s kombinovaným pohonem vačkových hřídelů ozubenými koly a řetězy, se čtyřmi ventily na válec, a systémem elektronického ovládání škrticích klapek „ride-by-wire“.

Motor s objemem 900 cm3 spadá do Euro 4, má tři různé jízdní režimy (Sport, Touring, Rain) a je spřažen se 6 stupňovou převodovkou. Dosahuje má nejvyšší výkon 95,2 k/70 kW při 8750 min-1 s nejvyšším točivým momentem 90 N.m při 6500 min-1.

Spotřeba paliva pohonné jednotky činí 5,313 l/100 km s emisemi 123 g/km. Nádrž stroje pojme 15 litrů paliva. Přední odpružení tvoří protiponořovací vidlice Kayaba s rameny 41 mm, s nastavitelnými hydraulickými dorazy tlumení a předpětím pružiny. Dráha propružení činí 130 mm. Zadní odpružení je řešeno kyvnou vidlicí z hliníkové slitiny s výztužnými prvky, která má nastavitelný kapalinový tlumič a předpětí pružiny. Dráha propružení i zde je 130 mm.

Bezpečnost stroje je zajištěna brzdovým systémem, který vepředu sestává z dvou plovoucích brzdových kotoučů o průměru 320 mm z ušlechtilé oceli s radiálními čtyřpístkovými třmeny a tzv. pancéřovou tlakovou hadicí brzdové soustavy.

Vzadu je to brzdový kotouč s průměrem 240 mm z ušlechtilé oceli s jednopístkovým třmenem a opět pancéřovou tlakovou hadicí brzdové soustavy. K dobru má motka rovněž dvoukanálový protiblokovací systém ABS společnosti Continental.

Panel přístrojů modelu Shiver 900 je fungl nový a s trendy displejem TFT o úhlopříčce 4,3 palce. To nabízí perfektní přehled i čitelnost všech parametrů a informací. Model Shiver 900 dostal pestrou paletu doplňkového příslušenství, jež nabízí možnost doladit si motorku zcela dle svých představ, na cestování i sporty jízdu, jež si nezadá se závodními parametry.

Zdroj foto: Aprillia

Příspěvek byl publikován v rubrice Aprilia, Katalog motocyklů, Moto design se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>