Značka Aprilia upravila svůj model RSV4 1100 do podoby blízké závodním modelům Aprilie Racing. Stává se aktuálně nejlehčím zástupcem řady RSV4.
Aprilia RSV4 1100 Factory váží pouhých 199 kg v pohotovostním režimu. To bylo umožněno díky titanové koncovce výfukové soustavy a lehkému lithium-iontovému akumulátoru Bosch.
Výkonem dosahuje 217 koní při 13 200 min-1, což je o 16 koní více než dosavadní verze. Toto navýšení výkonu bylo dosaženo zvýšením objemu pohonné jednotky, jímž je vidlicový čtyřválec, a to na na 1078 ccm s točivým momentem 122 Nm při 11 000 min-1.
Tím se Aprilia RSV4 1100 Factory stává nejen nejlehčí, ale i nejvýkonnější motkou svého druhu. Navíc má originální a lehce rozpoznatelný design, sportovního ducha a perfektní aerodynamiku.
Slušivé aerodynamické prvky kapotáže jsou odvozeny od prototypu RS-GP. K dobru má Aprilia RSV4 1100 Factory i optimalizovanou a homologovanou výfukovou soustavu od Akrapoviče.
Motka vyniká nejen zmíněným výjimečným výkonem, ale i vychytaným rámem a přepracovaným podvozkem s novým nastavením vidlice Öhlins NIX vepředu a nastavitelným tlumičem Öhlins TTX vzadu. Když k tomu přičteme bonbónky, jimiž je vybavena (viz níže ve výčtu) máme jasno. Tahle kráska si zaslouží váš zájem.
Mezi bonbónky, kterými je model vyšperkován najdete
- elektronicky řízené systémy APRC (Aprilia Performance Ride Control), jež mají osmistupňovou kontrolou trakce
- náklonový ABS a tempomat
- třístupňovou kontrolkou wheelie a launch
- oboustranný quickshifter
- tři přednastavené režimy motoru
- přední třmeny Brembo Stylema s brzdovým obložením o vyšším součiniteli tření
Motka je k mání hned v několika barevných variantách, vždy v kombinaci s matnou černou. Samotné barevné kombinace jsou doplněny progresivními materiály jako uhlíkové kompozity, které najdete na bočních panelech, předním blatníku i ochranném krytu koncovky výfukové soustavy.
Aprilia RSV4 1100 Factory byla představena ve své premiéře na podzim roku 2018 na veletrhu EICMA 2018 v Miláně, a letos byla k vidění i na březnovém Motosalonu 2019 v Praze.
Zdroj foto: Aprilia
Autor: Pavla Košík Jelínková