Model S 1000 XR od značky BMW je nekompromisní kousek. Kombinuje totiž sportovní výkon s výdrží na dlouhé vzdálenosti. Díky sportovně agresivnímu vzevření i ladění stroje lze s modelem XR polykat kilometry den za dnem.
Nový BMW S 1000 XR představuje motku, která díky vynikající ergonomii a vzpřímené, pohodlné poloze při sezení dopřává jezdci vychutnat si jízdu se vším všudy a vždy.
Na první i druhý pohled
Přední maska a osvětlení na první i druhý pohled mají ostré hrany a spolu s výraznými žlábky podtrhují celkovou linii agresivního stroje. Kratší záď je k tomu již jen dodatkem, který potvrzuje super sporty charakter motky s přepracovanou aerodynamikou a kapotáží.
Pohodlná řídítka dodají rukám jistotu v řízení, a díky zmíněné překopané kapotáži tělo stroje při jízdě velmi dobře chrání před klimatickými změnami, potažmo větrem a nečistotami z cest při rychlé jízdě.
Barevné verze
Barvy jsou na jednu stranu jemné a na druhou jednoznačně výrazné a díky variantám laku u S 1000 XR jezdec hlásí všem okolo, že se sporty laděným strojem je na cestách nutno počítat a že je dotažen až do posledního detailu – a tedy i barvami. Jasně definovaná barevnost zdůrazňuje ostře řezaný vzhled motky.
Nejideálněji to nabízí kombinace závodní červené Racingreda s bílou hliníkovou matnou metalízou White Aluminium. Díky kontrastu bílého hliníku k červené totiž boční díl působí jako by se vznášel. Dále je k mání krásná matná šedá Icegrey Uni v kombinaci s černou, která dodává motce tak trochu tajemný, ale jasný grif.
Pohon motky
Pod sedlem stroji bublá vysoce výkonný řadový, olejem/vodou chlazený čtyřválcový čtyřdobý motor o zdvihovém objemu 999 cm³, výkonem 121 kW/165 k při 11 000 ot./min s maximálním točivým momentem 114 Nm při 9 250 ot./min. Motka s ním vyvine maximální rychlost přes 200 km/h, spotřebuje 6,2 litrů na 100 km při emisích CO2 144 g/km.
Motor byl optimalizován pro dlouhou výdrž na delších trasách, k čemuž dopomáhají i speciální profily vačkového hřídele a vlastní rozdělovače. Díky nim nabízí jezdci motor potažmo motka působivý točivý moment ze středu a ten nejširší možný využitelný rozsah otáček v dané třídě. Když k tomu přičteme ještě delší převod ve vyšších rychlostních stupních, který dává příjemný a klidný chod stroje, není co řešit.
Větší dynamika = menší hmotnost
Dynamika každého stroje v jedné stopě je vždy i otázkou hmotnosti. Model S 1000 XR váží při shodné výbavě o celých 10 kilogramů méně než jeho předchůdce. Při nejlehčí konfiguraci tudíž motka dosahuje hmotnosti 223 kilogramů, a tak nabízí stroj větší zrychlení, vyšší agilitu, kratší brzdnou dráhu a prima manévrování při jízdě.
Plusy motky značky BMW
Při pořízení stroje společnosti BMW máte jistotu, že se v případě nehody dovoláte rychle a vždy pomoci. Inteligentní tísňové volání ECALL vyvinuté společností BMW Motorrad se v takovém případě automaticky obrátí na telefonní centrum BMW Callcenter. Tento systém je pevně instalován na řídítkách stroje a co nejrychleji aktivuje záchranný řetězec.
Za kolik a co ještě lze doladit?
Model S 1000 XR v základu vyjde v přepočtu na naše koruny na částku od 445 900 Kč s DPH, přičemž šedá varianta je bez příplatku a červená závodní s příplatkem 9 253 Kč.
Došperkovat si stroj můžete rovněž několika packety, přičemž Carbon pack s cool carbonovými prvky vyjde na částku přes 44 tisíc korun, packet výbavy Dynamic přes 32 tisíc koruna a packet výbavy Touring něco málo přes 11 tisíc korun.
Zdroj foto: BMW