Cesťák, jak má být: Indian Roadmaster Classic

Již rok brázdí silnice a stále budí pozornost i zájem. Indian Roadmaster Classic je totiž cesťák, jak má být s přidanou hodnotou.

Je lehce rozpoznatelný, těžce přehlédnutelný, v reálu inovativní, retro a nesmírně pohodlný. Pokud se vám zdá těch superlativ příliš, jsou na místě. Tenhle kousek se Indian Motorcycle opravdu povedl.

Snad pro našince je negativem jen vysoká cena stroje, dosahující ceny kvalitního, ne li dokonce luxusního a dobře vybaveného automobilu. Činí v přepočtu nějakých 720 až 800 tisíc korun českých, dle vybavení a nastrojení modelu.

Roadmaster Classic má na délku 2630 mm, na šířku 1000 mm a rozvor činí 1668 mm. Nádrž pojme až 20,8 litru paliva a když je plná, dává stroji hmotnost až 406 kg. A tak je již na první i druhý pohled zjevné, že Roadmaster Classic není malé žádné šidítko.

Naopak je to kousek, jímž byste cestovat chtěli a jízdu s ním si patřičně užili. A ani role batůžku by vám asi nebyla proti mysli, když extra polstrované a pohodlné sedlo spolujezdce s vysokou a luxusně čalouněnou opěrkou opřenou o šik zadní kufr láká k pohovění a „kochání se“ krajinou a okolím při jízdě.

Model je odvozen od modelu Roadmaster, což dokládá nejen jeho pojmenování, ale i design a technika, kterou oplývá. Je postaven v rámu ze slitin hliníku a pod sedlem ve výšce 673 mm bublá vzduchem chlazený vidlicový motor o dvou válcích Thunder Stroke 111.

Pohonná jednotka má objem 1811 cm3 s maximálním točivým momentem 161,3 N.m při 3000 min-1. Motor je spřažen s převodovkou o šesti stupních a vedeným na pohon zadního kola.

K dobru navíc dostal Roadmaster Classic jiné a lepší sedlo s prošitím a ocvočkováním, vyvedeným stejně kvalitně jako velkorysé kufry v hnědé kůži. Ty dohromady pojmou až 12 litrů nákladu. Naložíte do nich tedy tolik co do dvou až tří středně velkých klasických cestovních kufrů, s nimiž cestujete ve dvou na dovolenou.

Světle hnědá kůže je u Roadster Classic doplněna třásněmi ve styku amerického západu a ve vysoké ceně modelu je započtena velkorysá a komfortní výbava, z níž zmíníme třeba kontrolu tlaku v pneumatikách, ABS a bezklíčové startování a mnoho dalšího včetně audio systému.

Zdroj foto: Indian Motorcycle

Autor: Pavla Košík Jelínková

Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování, Katalog motocyklů, Moto design se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>