Ze slunné Itálie devadesátých let pochází „naháč“ Ducati Monster, který se vyznačuje designem tak typickým pro tohoto výrobce. Není divu, že v roce 2005 tvořily prodeje Monsteru více než polovinu celosvětových prodejů motorek Ducati a v jiných letech to nebylo moc odlišné…
Motocykly Ducati využívají téměř výhradně V-twin motory s úhlem 90°, deseti ventily a rámem z ocelových trubek. I Ducati Monster využívá tuto koncepci navrženou již nežijícím Fabiem Taglionim. Ducati Monster pak lze poznat podle minima karoserie a mohutné palivové nádrže – design má ztvárňovat hrubou sílu motorky. Ti, kteří se pro Ducati rozhodli, pak obdivují i jedinečný zvuk této italské klasiky.
Podobně jako jiné úspěšné motocykly historie, i Ducati Monster se v průběhu let měnila. První byl model M900 přestavený v roce 1992 a v prodeji od následujícího roku, tehdy fandové motorek obdivovali krásný dvouválec zabudovaný v trubkovém rámu poprvé.
V následujícím roce přišla menší verze M600 (ta se podle motorkářů příliš nehodí pro jezdce vyšší než 175 cm) a po dalších dvou letech se dostala na trh i M750. Čísla vždy symbolizují objem motoru. Zásadní charakteristický znak, tedy jednoduchá konstrukce umožňující nespočet modifikací pro tuning, však zůstává. Ortodoxní „rideři“ ale říkají, že když už monstra, tak alespoň „osmikilo“, M600 je prý příliš slabý motocykl.
V roce 1999 se chtěla továrna zbavit stávajících dílů na Monster a tak vznikla limitovaná edice Monster s mnoho úrovněmi příslušenství. To jsou dnes, již po pár letech, žádané unikáty nejen mezi sběrateli. Za zmínku stojí Monster City v modré barvě, s koženými prvky a vyššími řídítky.
Pro země, kde byla legislativa k silným motorkám neúprosná (Itálie, Japonsko, Singapur, Indonésie, Filipíny, Tchaj-wan, Thajsko), nabídla Ducati již v roce 1994 motorku s objemem motoru „pouhých“ 400 ccm. Menší motor totiž znamená menší spotřebu i menší emise, hlavně ale nejsou tyto stroje tak rychlé jako motorky i s více než dvojnásobným motorem. Ducati Monster M400 konstrukčně vycházela z M600, měla však kratší zdvih klikové hřídele a menší písty.
V roce 2000 přišel revoluční facelift a elektronické vstřikování. V dalším roce pak přišel Monster S4 s motorem Demoquattro o objemu 916 ccm a ještě více sportovní podvozek. Od tohoto roku se motocykl neustále zdokonaluje a generací byl v průběhu let více než mnoho.
Aktuálně je v nabídce Ducati Monster 696, 796 a 1100 Evo, který má standardně ABS a Ducati Traction Control. V roce 2011 se objevila Monster 795 s rámem z 696, ale motorem z modelu 796 pro specifický asijský trh. Ducati Monster si i po desítkách let drží jedinečný design i neopakovatelný zvuk motoru, který stále láká nové motorkáře. A ti, co Ducati Monster mají, se dle svých slov stále znova těší na další vyjížďku. Dobré letní pneu, ještě více zlepší požitek z vaší jízdy.
Zajímavé je, že Ducati Monster má zápis i v Guinnessově knize rekordů. 21. září 2008 se totiž sešlo v belgickém městě Hamme-Moerzeke celkem 405 těchto strojů, což bylo nejvíce motocyklů stejné značky a typu na jednom místě.