Jawa 350ccm 673 závodní speciál

Jeden z nejlepších závodních motocyklů české výroby, byl vyroben v roce 1965, čtyřválec verze 673. Motorku sedlali jezdci jako Bill Ivy, Silvio Grassetti nebo Jack Findlay, mezi čekýmé jezde patřily František Strážný, Boumil Staza a Peter Bala.

Motorka měla být pouze 250ccm, jenže FIM změnila v tomto roce pravidla a 250 již mohly být pouze čtyřválce. Mezi úspěchy této motorky patří: Výtězství GP Jugoslávie v roce 1969 s jezdcem Silvio Grassetti.

Motorka měla karburátoty Amal s oddělenými komorami Dell’Orto. Motor je 350ccm 2-taktní, 4 válec do V, vodou chlazený. S výkonem 75 HP při 12500 otáček/minutu a maximální rychlostí 270 km/h.



Příspěvek byl publikován v rubrice Katalog motocyklů, Zajímavosti. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 komentáře u Jawa 350ccm 673 závodní speciál

  1. Svata napsal:

    Ja jsem vzdycky jezdil Nortony ale tahleta masina se mi vzdycky libila. Asi proto, ze to byl ‘monster’. Po tech mnoha letech si nevzpominam jestli to byl ten stroj na kterem se Bill Ivy zabil. Franta Stastny mu rikal, ze musi drzet ruku na spojce protoze se to zakusuje. Skoda, ze to u vas dopadlo tak spatne se vsemi firmami!
    Pozdrav z Canady. Ahoj.

  2. Jarda napsal:

    Ahoj Svato, podle mě, měl Bill smetelnou nehodu na stroji ČZ 400/zkusební 4 v/, a to už sahal na titul mistra světa…

    • Petr Křivák napsal:

      Jardo, mýlíš se ČZ 4V jezdil Bohouš Staša,Jáwu 4v jezdili,Št’ágra,Bíma,Grasseti.zdar Pét’a Křivák

  3. Martin "Franky" napsal:

    Pozdrav z Plzně!
    Bill se na Sachsenringu zabil v tréninku na této Jawě V4 (dvoutaktní). Byla to obrovská škoda, jak tohoto jezdce (malinkatej ďábel), tak pro nás a tehdy naší Jawu.
    Bill by téměř jistě dovezl Jawě nejméně dva světové tituly. Sám Fanánek Š. mi před lety vyprávěl, že Bill byl opravdu divočák – prý po prvním závodě s Jawou honil Aga a nebýt nějakého technického nedostatku…..Nu a po příjezdu do depa mu z prošoupaných bot kapala krev. Ago tehdy prohlásil, že Jawa je nejrychlejší motocykl MS – až vyléčí dětské nemoci bude bezkonkurenční.
    V Národním technickém muzeu stojí myslím zrovna Billova Jawa s upraveným výkonem (myslím nad 80HP).
    BILLA BYLA OBROVSKÁ ŠKODA také v tom, že toleroval vrtochy pohlavárů (stejně jako Fanánek) = prostě byl rád, že jede špičkovou motorku. Tyto vrtochy zase později Sylvio G. už nebyl ochoten snášet.
    M.

Napsat komentář k Jarda Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>