Zelená Kawasaki Ninja ZX-6R nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o pořádně ostrý stroj. Umí ale nabídnout i klid a pohodu. Dle výrobce se zde nachází to nejlepší z dravosti závodních motorek a klidu silničních strojů. První model s tímto označením se objevil na trhu už v roce 2004 a od té doby přichází stále lepší verze, poslední dobou každý rok nová.
Kawasaki Ninja ZX-6R je nejsilnější supersport a na své si přijdou zejména fandové elektronických systémů. Od loňského roku má totiž tahle ninja výbavu, kterou se může směle měřit s litrovými motorkami. Třístupňová kontrola trakce KTRC byla obvyklá spíše u silnějších strojů, kromě toho je zde i racingový brzdový asistent KIBS a přepínatelné palivové mapy. Při skutečně ostré jízdě se pak hodí antihoppingová spojka pomáhající eliminovat poskakování zadního kola při prudkém brzdění a rychlém řazení dolů z vysokých otáček.
Nejsilnější supersport na světě
Motor přitom zůstal víceméně stejný jako v předchozí variantě – vodou chlazený řadový čtyřválec od Kawasaki má i nadále 599 cm3. Nyní by měl ale díky novým sacím hrdlům a dvojímu vrtání se vstupy v různých výškách poskytovat více síly ve střední i vysokých otáčkách. Lepší výfukový sběrač pak zlepšuje průběh výkonu v nižších otáčkách. Výkon vzrostl na hodně slušných 134 koní a dalších pár přidá náporové sání. V době svého představení byla Kawasaki Ninja ZX-6R celosvětově nejsilnějším supersportem na trhu.
Také konstrukce rámu se loni oproti verzi z roku 2012 nezměnila, byla jen upravena tuhost kolem uchycení kyvné vidlice a zadních úchytů motoru, což přineslo lepší vyvážení tuhosti šasi. Motor je pak namontován s válci ve strmějším úhlu.
Klidné chování při prudkém brzdění (přední kotouče tlusté 6 mm mají 300 mm a fungují skvěle) zajišťuje přední vidlice BPF. Velký průměr pístku a větší plocha, na kterou olej uvnitř vidlice působí, umožňují snížení tlumicího tlaku a stabilita při vjezdu do zatáček je lepší než kdy dříve. Navíc je konstrukce oproti klasické cartridgové vidlici jednodušší a lehčí.

Komu se zdá sériová verze moc nudná, může vybírat z bohaté nabídky příslušenství. Foto: www.kawasaki.cz
Kawasaki Ninja ZX-6R je sice už v sérii pořádně ostrý stroj, nabízí se ale také široká paleta příslušenství. Téměř povinností je vyměnit nudnou koncovku výfuku za speciální od Akrapoviče (nebo se dá za padesát tisíc koupit celý výfukový systém od tohoto renomovaného ladiče), pro nepříznivé počasí se může hodit plexi štít s označením bubble screen a stylingu hodně pomůže sada nálepek z Word supersport, která stojí přes pět tisíc.
V supermoto se daří skvěle
A že tahle Kawasaki obstojí i v porovnání s konkurencí dokazují výsledky na závodní dráze. Značka Kawasaki se v motosportu angažuje od šedesátých let minulého století. V roce 2009 byl představen model Ninja ZX-6R, který byl od začátku pořádně rychlý a v roce 2012 vyhrál šampionát.
Nicméně vlajkovou lodí se později stala Kawasaki Ninja ZX-10R, která byla po rozsáhlém vývoji představena v roce 2011. Její silnou zbraní je zejména inovativní design zadního odpružení a další ryze závodně orientované prvky, jak se pro závodní motocykl nejvyšší úrovně sluší a patří. Tom Sykes se loni stal mistrem světa v superbike. Díky němu získal jezdec s motorkou Kawasaki titul poprvé od roku 1993, kdy se radoval Scott Russell.