Bandit9 L v konceptu je prostě bandita. Něco, co nečekáte a najednou je to tu. Tahle motka je buď šílenost nebo budoucnost – vyberte si.
Jako kdyby vyjel z nějakého kultovního sci fi trháku, tak působí hodně, ale opravdu hoodně futuristicky konstrukčně, materiálem i designem řešený Bandit9 L Concept.
Firma Bandit Motorcycles jejímž zakladatelem je Daryl Villanueva, figuruje na moto trhu od roku 2011. A jejich pojetí jednostopých strojů je téměř vždy zcela originální, překvapivé, nečekané až šokující. Každý jeden jejich kousek je zajímavý, vesměs pojatý minimalisticky a v progresivním materiálu i provedení. A když k tomu přidáme fakt, že jej propojují vždy pohonem Hodny a Yamahy, někdy i Harley Davidson, je očividné, že není co řešit.
Bandit9 L Concept se pyšní délkou 2300 mm a hmotností 135 kilogramů. Stroj má rám z lisovaného plechu, a stojí na 21 placových kolech. V rámu je zavěšen a pohání jej čtyřtaktní jednoválec o objemu 125 cm3 s maximální rychlostí 110 km/h.
Hlavním materiálem dlouhého a příjemně štíhlého kousku, který na stroji vidíte hned na první, druhý i třetí pohled je leštěná ocel. A to všude kam se na Bandit9 L Concept podíváte. Zajímavě kroucená řídítka doplňuje štíhlý trup s implementovaným sedlem, který tak celý vypadá jako hlaveň obrovské pušky, nebo kanónu.
K leštěné oceli a kultovnímu pohonu z šedesátých let, se přidávají unikátní detaily jako
- LED koncovky zadních svítilen ukrytých ve čtvercové mřížce
- malé a minimalisticky pojaté černé kožené sedlo vkomponované do linie trupu
- epesní kryty světlometu vepředu
- přední světlomet sestávající ze šestice světel uspořádaných do svislé čáry
- cool a neotřelá zadní vidlice s odpružením
Kryt motoru dodává stroji jedinečný a ničím nepodobný punc „big“ pohonu. Jeho tvar i provedení dává tušit něco velkého, burácivého, nikoli jen čtyřtaktní jednoválec o objemu 125 cm3. Čili úplná metamorfóza v akci.
Zdroj foto: Bandit Motorcycles
Autor: Pavla Košík Jelínková