Pod trochu tajuplným označením se skrývá elektrický velký skútr, který značka BMW v premiéře představí na pařížském autosalonu v říjnu. A má být evolucí mez skútry.
Tak nějak jej BMW již nesměle prezentují v médiích. Maxiskútr poháněný elektřinou byl původně konceptem (v roce 2012). A měl našlápnuto k sériové výrobě. K té zčásti došlo, ale jen pro některé země a trhy.
Faceliftovaná obměna z roku 2012, která se představí 1. 10. 2016 v Paříži má razantní a značně modernizovaný image, výkon i funkčnost. BMW C Evolution modelový rok 2017 má výkon 19 kW/26 k a maximální pak 35 kW/48 k. Maxiskútr bude k mání v několika variantách. Velká klasika, jež dosahuje maximální rychlosti 120 km/h, typ Long Range má v rychlosti o pět km více a také verze pro Evropu, kam by měl C Evolution zamířit s výkonem 11 kW/15 k. A tak na něm budou moci brázdit silnice i adepti se řidičským oprávněním skupiny A1.
BMW skútr vybavil vysokokapacitním akumulátorem o elektrickém náboji článků 94 Ah, který je chlazen vzduchem. Což značně ušetřilo prostor ve skútru i hmotnost, a tato fakta dávají u verze pro Evropu dojezd 100 kilometrů, u varianty Long Range až 160 kilometrů.
Tělo akumulátoru je vyrobeno ze slitiny hliníku, čítá i kompletní elektronickou řídicí jednotku, která je umístěna za ním, stejně jako elektromotor, přičemž celý akumulátor je do kompozice skútru včleněn tak, že je jeho nosným prvkem. Oba dva komponenty – jak řídicí jednotka, tak elektromotor jsou chlazeny kapalinou.
K trendy doplňkům skútru patří bezesporu asistent couvání, když při jeho zapnutí může skútr manévrovat při parkování i velmi pomalu (třeba jako při chůzi). K dobru má stroj i inteligentní rekuperaci kinetické energie, která se zapíná automaticky v okamžicích nečinnosti (tzn. když není přidáván plyn), nebo i u brzdění.
Dalším apartním doplňkem je systém Torque Control Assist (TCA), který omezuje točivý moment motoru a to podle prokluzu zadního kola. Díky němu při rozjezdu a jízdě na mokrém povrchu nedochází k nekontrolovanému protáčení zadního kola.
Maxiskútr BMW C Evolution má čtyři jízdní režimy – Road, Eco Pro, Sail a Dynamic. Akumulátor skútru se nabíjí skrz integrovanou nabíječku z domácí elektrické zásuvky nebo z nabíjecí stanice. Doba nabíjení u vybitého akumulátoru je u evropské verze 11kW cca 3 hodiny, u Long Range pak cca 5 hodin.
BMW C Evolution je vyveden v kombinaci stříbrné a černé metalízy s matnou neon zelenou. Skútr stojí na 15 palcových kolech z lehkých slitin, vepředu užší (3,5palce) a vzadu širší (4,5 palce). Obuté pneumatiky mají rozměry 120/70 R 15 vpředu a 160/60 R 15 vzadu. Cena je zatím tajena.
Zdroj foto: BMW