Italjet Dragster: radikálně designovaný skútr ve výrobě

Loni italská značka Italjet nabídla na výstavě a veletrhu EICMA svoji bombu. Byl jím Italjet Draster v konceptů. A byl to boží koncept. I přesto mu mnoho odborníků nepředvídalo další budoucnost. Byl pro ně totiž ve světě příliš radikální a „jiný“. A doslova “do roka a do dne” jde do výroby!

V současnosti, tedy po roce, se dozvídáme z moto luhů a hájů, že se odborníci z oboru velmi mýlili. Italjet Dragster opravdu jde do výroby. Tento zajímavý kousek letos na EICMA nebyl mezi koncepty, ale již mezi produkčními stroji, které čeká výroba.

Italjet

Italjet je zajímavá italská společnost, kterou založil okolo roku 1959 Leopoldo Tartarini. Jedná se o rodinnou firmu, která je aktuálně v rukách Tartariniho syna. Společnost nyní úspěšně expanduje a staví nedaleko Bologně novou továrnu na výrobu Italjet strojů v jedné stopě.

Model Dragster

Ten není novinkou, má starší brášky, kteří ale nebyli takto radikálně designérsky pojatí. Model přišel na svět někdy v devadesátých letech. Již tehdy se lišil tento skútr od jiných svojí konstrukcí s odhaleným trubkovým rámem.

Posledního vyrobeného modelu Italjet Dragter, tedy předchůdce tohoto chystaného do výroby, se prodalo více než 67 tisíc kusů. Italjet Dragster by měl podle informací společnosti přijít do výroby v druhé půli roku 2020. Tak snad to tak bude a my se dočkáme radikálně designérského kousku i na našich silnicích.

Novinka modelu

Novinka modelu dost šokuje své okolí nejen zavěšením předního kola v rejdovém čepu, ale i konstrukcí svého trubkového rámu a kapotou s ostře řezanými liniemi, která trubkový rám kryje jen minimálně.

Model bude k mání ve dvou verzích provedení, přičemž má v obou variantách shodný rozvor 1335 mm, celkovou délku 1870 mm a sedlo ve výšce 770 mm. Hmotnost se liší a činí 108 kg pro stopětadvacítku, zatímco u dvoustovky je hmotnost 112 kg.

Pohonem modelů je vždy chlazený čtyřtaktní jednoválcový motor. Model Dragsteru s objemem 125 ccm pohání motor o síle 11 kW/14,9k při 10.000 min-1 s točivým momentem 12,5 Nm při 7750 min-1. Druhý, silnější model Dragsteru má objem 200 ccm, dosáhne nejvyšší výkon 14,6 kW/19,8 při 8250 min-1 s točivým momentem 17 Nm při 6250 min-1.

Standardem je vždy u obou verzí stavitelné odpružení, kvalitní brzdovým systémem a přední 12 palcová kola obutá do pneu o rozměrech 120/70 R12 a zadní 13 palcová kola s pneu o rozměrech 150/70 R13.

Ve své kategorii bude tento skútr patřit k nesvalnatějším, nejrychlejším a také nezajímavěji designově upraveným modelům vůbec. Šli byste do některého z nich?

Zdroj: Italjet

Autor: Pavla Košík Jelínková

Příspěvek byl publikován v rubrice Katalog motocyklů, Moto design, Technika se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>