Italský Vyrus staví avantgardní motocykly ve své továrně v italském Coriano od roku 2003 pod vedením Ascanio Rodoriga. Jejich novinka Alyen 988 stojí přinejmenším za povšimnutí. A přinejlepším za prozkoumání.
Stroj dostal pojmenování Alyen 988 a je to motka, jaká se vidí tak jednou za pět let. Do detailu je to kousek propracovaný, jak technicky, tak precizně zpracovaný, že je těžké určit odkud jej začít popisovat.
Model Alyen se zrodil z náčrtu designérského designéra MV Agusta Adriana Mortona a prošel devíti lety a 57 různými verzemi, než se tým konečně usadil na tom, co vidíte aktuálně v tomto článku.
Motocykl Vyrus Alyen 988
Motka byla postavena ve Vyrus Magnesium Double Omega designovém rámu v kombinaci se samonosným kompozitním tělem. Stroj o rozvoru 1 575 mm, je osazen motorem věnovaným společností Ducati. Je jím speciálně vyladěný model Superquadro 1299 (konkrétně o objemu 1 285 ccm), tedy poslední tradiční superbikový motor Ducati V-twin s výkonem více než 200 koní.
Pohon Alyen 988
Motor je uzavřený ve zmíněním podvozku a rámu Omega, který umožňuje použití plochého předního kyvného ramene. Rám je v podstatě ve tvaru písmene C, který uvolňuje tolik potřebný prostor kolem přední části motocyklu.
Karbon a magnezium
Ultralehký materiál s magneziem byl využit kromě rámu i na předních a zadních kyvných ramenech, šlapkách, řadicí páce, kolech a protiskluzovém odpružení. Přední i zadní zavěšení tvoří vidlice Push Rod Twin Pivot Vyrus, přičemž tlumič Öhlins TTX40 sedí přímo pod sedadlem z uhlíkových vláken, kolmo na kyvné rameno.
HWSS
Bezpečnost stroje jistí Brembo brzdy v 320 mm karbon-keramických kotoučích se čtyřmi pístkovými třmeny. Vyrus v modelu Alyen 988 používá HWSS, to znamená hydraulický kabelový systém řízení, přičemž dva ocelové kabely jsou přimontovány ke konci řídítek a připojeny ke každé straně předního kola.
Ovládací prvky nemají žádné odkryté kabely, protože všechno bylo přesunuto dovnitř dutých řídítek, aby se získal minimalistický pohled. Což je de facto definice celého modelu Alyen 988.
Jako živá bytost
Alyen 988 je koncipován tak, že jeho samonosné tělo je samé uhlíkové vlákno, kdy byla velká pozornost věnována tomu, aby design motky byl podobný živé bytosti, a to doslova. Je to proces, který samotný Vyrus nazývá „organickou inženýrskou architekturou“.
Tělo stroje je designově uspořádáno pěkně v jednom směru, aby poskytovalo dokonalý vizuální efekt, stejně jako rafinované materiály. Karbon a uhlíková vlákna se rozšiřují také na kola, která jsou exkluzivní se svými pěti paprsky a byly vyrobeny slovinským Rotoboxem. Kola jsou obuta do pneu vepředu o rozměrech 120/70 ZR 17 a vzadu 200/60 ZR17. Objem palivové nádrže je 11 litrů paliva.
Dokonce i pro kreativce, jakým je Ascanio Rodorigo, se zdá být model Alyen 988 opravdu nadstandardem v originálním myšlení a designu, potažmo tvorbě jako takové. Není tudíž divu, že motka bude mít velmi vysokou cenu, počínající od 90 000 dolarů. To si troufáme tvrdit i navzdory faktu, že cena ještě nebyla oznámena.
Zdroj foto: Vyrus