Anglická Norton Motorcycles není firma, která mrhá mnoha kousky. Jejich produkty jsou k mání dost po málu, ale vždycky stojí za to. Jinak tomu není ani u aktuální novinky, kterou je Norton Superlight SS.
Kombinace toho, co mají s tím, co lze změnit je úchvatná. Již loni Norton vytvořil kombinací Supersportu V4 RR a scrambleru Atlas jedinečný kousek v podobě silničky Superlight 650. A letos opět kombinací boduje.
Základem modelu Norton Superlight SS je totiž právě zmíněný silniční motocykl Superlight 650, který dostal velkou nálož karbonu a super výkonný motor. Tak vznikl Norton Superlight SS. Samotný Superlight 650 byl sám o sobě výjimečně zdařilý. A jeho mladší bráška je na tom ještě lépe – model Superlight SS je atraktivní, výkonnou a luxusní ukázkou samotného pojmu motocykl a jízdy v jedné stopě.
Norton Superlight SS
Je čerstvou novinkou, jež dle názvu vychází ze sportovně laděného modelu Superlight 650. Ovšem vystavěn je v jiném a karbonovém rámu, s kapotáží překypující karbonovými prvky a díly, a pod sedlem tomuto jedinečnému kousku bublá nadmíru výkonný přeplňovaný dvouválec.
Karbon je materiál, který značně odlehčuje každý stroj, v němž je využit. I u Nortonu Superlight 650 SS to platí. Díky množství karbonu má stroj až téměř o 50% nižší váhu. To je fenomenální údaj. A proč tolik karbonu? Za prvé je to novodobý, lehký a velmi odolný materiál a za druhé díky němu může mít model tak velkolepý pohon a jeho hmotnost se moc nezvýší. Suchá hmotnost stroje činí 159 kg.
Pohon motky
Dvouválcový přeplňovaný pohon je totiž těžká váha. Motor má objem 650 ccm, s běžným nejvyšším výkonem 77 kW/105 k a točivým momentem 75 N.m. Ovšem Norton Superlight SS dostal tento motor tak trochu upravený a s kompresorem Rotrex. Díky tomu se pyšní fenomenálnímu výkonu až 132 kW/ 177,5 k při 12 500 otáčkách za minutu a oplývá točivým momentem 125 N.m.
Podvozek a spol.
Podvozek stroje je osazen vepředu stavitelnou vidlici Öhlins NIX30 a vzadu tlumičem Öhlins TTX GP. Brzdový systém využívá vepředu kotouče Brembo o průměru 330 mm v kombinaci se třmeny M50, zatímco vzadu je doplňuje kotouč o průměru 245 mm.
Karbon i na kolech
Standardem Nortonu Superlight 650 SS jsou karbonová kola, stejně jako jízdní režimy Road, Track a Pro-Race a další elektronika v podobě kontroly trakce, wheele a launch control. To vše doplněno i multifunkčním displejem o sedmi palcích, jež nahradil klasické budíky.
Limitovaná edice
A pozor! Tohoto kousku bude vyrobeno jen padesátka, což jej činí opravdovou lahůdkou na triku Nortonu. Kdo jej chce tedy získat, měl by si pospíšit a připravit si cca jeden a půl milionu našich korun. Tolik totiž dělá přepočtu cena v britských librách, jež činí 49 990 liber.
Zdroj: Norton Motorcycles