Model R18 byl nejprve k mání ve Francii a nyní i u nás. BMW R18 je retro s boxerskou duší, které nezklame. Můžete mít ve verzi First Editon.
Novinka si bere své z historie BMW a ikonických prvků, které byly podrobeny důslednému dalšímu vývoji. Výsledkem je působivý cruiser s motorem o největším zdvihovém objemu, jaký BMW kdy postavilo. Když k tomu přidáte ještě nadčasové designové prvky, máte jasno.
Cruiser na první i druhý pohled
Motocykl má širokou a nízkou siluetu. Dvojitý ocelový rám objímá masivní motor, který vypadá jako socha, a ještě umocňuje působivý charakter stroje. Navíc máte četné možnosti individuální výbavy, protože model R 18 sází na maximální jednoduchost s možností co největší individualizace.
Zajímavosti modelu R18
- Obráběný kryt motoru – vysoce kvalitní kryt motoru je vyrobený z frézovaného hliníku, a dodává boxeru atraktivní vzhled.
- Vidlice – má čistý a autentický design do nejmenšího detailu.
- Pohodlné stupačky – ideální pro pohodové jízdní zážitky s motorem boxer
- Černé kryty hlav válců – kvalitní černé kryty válců jsou vyrobené z frézovaného hliníku.
- Tlumič výfuku ve tvaru rybí ploutve – její design zvýrazňuje typickou cruiserovou siluetu modelu R 18.
- Obráběné víčko palivové nádrže – víčko palivové nádrže je vyrobeno z frézovaného hliníku, a je nepřehlédnutelným designovým prvkem.
- Odkrytá kardanová hřídel a dvojitý ocelový rám – odkrytá poniklovaná kardanová hřídel vpouští do hry masivní točivý moment.
- Motor typu boxer s rozvodovými zdvihátky – písmeno R již přes 95 let označuje motor typu boxer.
Motor
Dvouválcový boxer o zdvihovém objemu 1802 ccm má maximální kroutící moment 158 Nm již při 3000 ot./min. V rozmezí 2000 až 4000 ot./min. máte vždy k dispozici přes 150 Nm, tedy dostatek kroutícího momentu. Při 4750 ot./min. R18 dává výkon 67 kW. V jeho útrobách se přitom snoubí tradice s moderní technikou.
Technická specifikace BMW R18
- Výška sedla při pohotovostní hmotnosti – 690 mm
- Oblouk rozkročení při pohotovostní hmotnosti – 1630 mm
- Použitelný objem nádrže cca 16 l, z toho rezervacca 4 l
- Délka – 2440 mm
- Výška (bez zrcátka) – 1126 mm
- Výška (nad zrcátkem) -1232 mm
- Šířka (se zrcátky) – 964 mm
- Pohotovostní hmotnost v pojízdném stavu, s plnou nádrží -345 kg
- Rám – dvojitý ocelový rám s našroubovanými průvlaky
- Vedení předního kola a odpružení – teleskopická vidlice
- Vedení zadního kola a odpružení – ocelová dvouramenná kyvná vidlice s centrální pružnou vzpěrou
- Rozvor – 1731 mm
- Kola – vepředu paprskové kolo
- Velikost ráfku vpředu -3,5″ x 19″
- Velikost ráfku vzadu – 5,0″ x 16″
- Pneu vpředu – 120/70 R 19
- Pneu vzadu – 180/65 B16
- Motor – Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor typu boxer se dvěma řetězem poháněnými vačkovými hřídelemi uloženými nad klikovou hřídelí.
- Zdvihový objem -1802 cm³
- Jmenovitý výkon – 67 kW při 4750 ot/min
- Max. točivý moment -158 Nm při 3000 ot/min
- Max. rychlost – přes 180 km/h
- Spotřeba na 100 km podle WMTC 5,6 l/100 km
- Druh paliva – bezolovnatý benzín
- Spojka – jednokotoučová suchá spojka
- Převodovka – šestistupňová převodovka s přímým záběrem ve vlastní převodové skříni
- Sekundární pohon – kardan
- Přední brzda - dvoukotoučová brzda, průměr 300 mm, čtyřpístkový pevný třmen
- Brzdy vzadu – jednokotoučová brzda, průměr 300 mm, čtyřpístkový pevný třmen
- ABS – BMW Motorrad částečně integrální systém
Verze First Editon, díky níž prodej u nás startuje, vás přijde na cca 589 tisíc korun včetně DPH.
Zdroj foto: BMW