Oslavou stého výročí založení Moto Guzzi je model V100 Mandello

Stroj začíná psát novou kapitolu značky Moto Guzzi. Motocykl nezařaditelný do jedné jediné kategorie, je kombinací cesťáku a dynamické agilní jízdy. Číslovka v názvu modelu symbolizuje stoletou historii značky, také druhé století, jež právě začíná a do třetice rovněž zdvihový objem nového moderního motoru, který se stane základem nové generace motocyklů, které značka chystá.

Moto Guzzi V100 Mandello

Model ukazuje inovativní design, zaměřený na odhalený dvouválcový motor. Linie motocyklu staví na typických rysech značky s moderním a novým příznakem.

To je očividné na

  • linii palivové nádrže
  • bočních panelech pod sedlem
  • vrchní kapotáži

Dotváří to i technologie 21. století, jež ukazují charakter a autenticitu modelů značky.

Moto Guzzi V100 Mandello patří k prvním motocyklům značky, u nichž je využit adaptivní aerodynamika s moderní elektronickou výbavou, k níž náleží d šestiosá inerciální platforma, náklonové ABS, semi-aktivní odpružení a quickshifter, což jsou jen některé z nejdůležitějších prvků.

Pohonná jednotka

Model je prvním strojem Moto Guzzi, poháněným novým motorem “compact block” se sofistikovanou technikou. Architektura s uložením válců v 90° úhlu zaručuje unikátní průběh točivého momentu a typický zvuk Moto Guzzi. Jinak je motor zcela nový – kompaktní, lehký a o 103 mm kratší než “small block” modelu V85 TT.

Zdvihový objem činí 1042 cm3, přičemž rozvody DOHC poháněné řetězem ovládají čtyři ventily v každém válci. Mazání s olejovou vanou doplňuje kapalinové chlazení a hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni. Výkon má motor 115 koní a točivý moment více než 105 Nm, přič maximu ve 3500 otáčkách a omezení na 9500 otáček. Tyto údaje samy o sobě hovoří za vše, a ukazují charakter a sílu nového motor.

Sekundární převod kardanem je integrovaný do dlouhé hliníkové jednostranné kyvné vidlice, která je umístěna na levé straně. Uložení výstupu kardanu níže eliminuje reakce odpružení na přenášení točivého momentu, a tím pádem odpadá potřeba použití přepákování na kyvné vidlici. Jízda je díky tomu plynulejší při akceleraci i během zpomalování.

Inovativní podvozek

Sportovní charakter modelu V100 Mandello nesouvisí pouze s výkonem nového motoru, ale i s kvalitami kompaktního a ovladatelného podvozku, který nabízí dynamicku a gilní jízdu v zatáčkách a rychlých úsecích, ale také stabilitu na dlouhých cestách. Rám z ocelových trubek s rozvorem 1486 mm vychází ze špičkové konstruktérské školy Moto Guzzi a je prima základem pro obratnost motocyklu.

Cestovní kvality se projevují

  • velkoryse dimenzované sedlo s prostorem pro spolujezdce s praktickými madly
  • tím aktivní, uvolněná jízdní pozice
  • jednodílná hliníková řídítka s proměnlivým průměrem
  • originální příslušenství zahrnuje i sadu kufrů, nevyžadujících montáž žádných přídavných držáků

Ve standardní výbavě je 5″ barevný TFT přístrojový panel, kompletní LED osvětlení s funkcí denního svícení DRL a systémem “náklonového svícení” jehož dvě přídavná světla osvětlují celou zatáčku a zvyšují viditelnost v náklonu.

Elektronika stroje

Technologie Moto Guzzi přispívají ke komfortu a ochraně před větrem s využitím prvního adaptivního aerodynamického systému na světě, který v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu automaticky nastavuje polohu deflektorů na bocích 17,5litrové nádrže. V nejvyšší poloze se díky těmto prvkům sníží nápor vzduchu na jezdce o 22 %, což přibližuje model V100 Mandello k mnohem objemnějším a méně sportovním tourerům. K tomu přispívá také horní kapotáž, jejíž výšku lze elektronicky nastavit.

Elektronický packet

Systém je součástí elektronického balíčku, sestávajícího z elektronického plynu Ride by Wire, šestiosé inerciální platformy Marelli 11MP ECU, tempomat a náklonové ABS. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy – Travel, Sport, Rain a Road, přičemž každý pracuje se třemi různými palivovými mapami, čtyřmi úrovněmi kontroly trakce, třemi úrovněmi intenzity brzdného účinku motoru.  Nastavení jízdních režimů navíc lze přizpůsobit vlastním preferencím.

Verze modelu

V100 Mandello je v nabídce ve dvou verzích s různou výbavou. Komplexnější verze má semi-aktivní odpružení Öhlins ve standardní výbavě, stejně jako quickshifter, vyhřívané rukojeti a multimediální platformu Moto Guzzi MIA. Její součástí je funkce GPS umožňující sledovat pokyny navigace telefonu přímo na displeji přístrojového panelu.

Zdroj foto: Moto Guzzi

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Katalog motocyklů, Moto Guzzi se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>