Slingshot od Polarisu – jízda v trojce a v Česku

Jízda v jedné stopě je moc prima, ale moto trh obohacují i čtyř a tříkolky. Činí nabídku pestřejší a variabilnější. Jednou takovou je tříkolka od Polarisu.

A protože tříkolek je na trhu minimum, určitě právě tato stojí za zmínku. Polaris je firma z USA, která má zastoupení i u nás. A proto se na našem mototrhu můžete setkat s jejich tříkolkou Slingshot.  A to bezezbytku tříkolkou sporty charakteru.

maska tříkolky Polaris Slingshot

maska tříkolky Polaris Slingshot

V USA ji již znají zhruba rok. Ale do Evropy vtrhává tato zajímavá tříkolka až nyní. Je směsicí autotechniky střihnuté některými prvky půjčenými z klasické motky. Jako správná sportovní tříkolka má formu roadsteru – tedy je bez dveří i střechy. Z toho se odvíjí i pojetí interiéru, pokud lze o interiéru v vozítku bez dveří a střechy vůbec hovořit.

Polaris Slingshot

Polaris Slingshot

Nicméně je to jediné označení pro vnitřní prostory které máme k dispozici, takže “rádoby” interiér tříkolky Slingshot je zcela omyvatelný a jednoduchý. Je to pochopitelné, neboť uchránit nějaké náročné a citlivé materiály před povětrnostními a klimatickými změnami v otevřeném prostoru tříkolky moc nelze.

Mezi hliníkovými bezpečnostními rámy najdete usazenu dvojičku sedadel. Bez další bezpečnostních parádiček typu airbag se zde obejdete. Slingshot je homologovaná tříkolka poháněná čtyřválcovým motorem GM o objemu 2,4 litru a výkonu 173 koní, tudíž toto není na pořadu dne. Ale co je určitě nezbytné stejně jako u každé klasické motky, tak v téhle sportovní krasavici musíte mít na hlavě přilbu. Ovšem naopak řidičák na motku nepotřebujete, postačí vám ten na automobil.

tříkolka Polaris Slingshot

tříkolka Polaris Slingshot

Motor tříkolky s atmosférickým plněním a rozvodem DOHC je spřažen s manuální pětistupňovou převodovkou, s pohonem zadního kola skrz kevlarový a karbonem vyztužený řemen. Z nuly na stovku to Slingshot dá za nějakých 6,5 vteřiny a vyvinout může maximální rychlost o hodnotě cirka 215 km za hodinu.

Ovšem koupě takové tříkolky není příliš levná záležitost a přijde vás na více než klasická a třeba hodně nastrojená motka, anebo běžný automobil. I když i mezi nimi jsou kousky s mnohem vyšší hodnotou, než jaká byla určena tříkolce od Polarisu. Cena tříkolky Slingshot začíná na nějakých osmi set tisících korunách.

Každopádně je to vychýlení z normálu mezi jízdou v jedné stopě na motce, nebo ve dvou stopách v automobilu.

Zdroj foto: Polaris com

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Moto design, Nezařazené, Technika se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>