Motosalon i navzdory koronaviru, který se těsně před jeho zahájením v Česku objevil, letos proběhl vcelku normálně. Byť se zvýšenými hygienickými nařízeními. Co vše bylo k vidění?
Bylo toho opravdu hodně, a my vám přinášíme střípky novinek některých značek, jež se na Motosalonu konaném letos v Brně objevily.
Honda
Značka Honda si pro letošní Motosalon přichystala hned několik novinek. Jejich skútr SH125i přepracovala pro rok 2020 v kapotáži i pohonu, kterým je nový čtyřventilový motor s rychlejší akcelerací a se systémem nastavitelné kontroly trakce. Enduro Honda AfricaTwin Adventure Sports dostalo pro změnu vyšší objem, tím i výkon a točivý moment, a naopak nižší hmotnost o celých 5 kilogramů.
Nová verze sportovního Fireblade pojímá nejsilnější motor v nabídce značky. Je jím řadový litrový čtyřválec o výkonu 217 koní s kroutícím momentem 113 Nm. A na letošním Motosalonu nebude chybět ani Honda Rebel.
BMW
Německá BMW se letos zaskví novým cestovně sportovním kouskem S 1000 XR i konceptem R18 s dosud největším motocyklovým dvouválcem s ležatými protilehlými válci. Zmíněný koncept má letos jít do výroby jako velký cruiser hodně z konceptu odvozený.
Benneli
Italská značka prezentuje naháče Leoncino 800 jako svoji hlavní novinku. Naháč vychází z úspěšné menší pětistovky a dvěstěpadesátky. Jejich nový scrambler vyjede ve dvou verzích – standardní silniční, a tak trochu dobrodružný Trail. Obě verze mají stejný základ v řadovém kapalinou chlazeném dvouválci o maximálním výkonu 60 kW v příhradovém trubkovém rámu.
Retro Jawa z Indie
Tuzemští fandové značky Jawa by se letos měli dočkat zahájení prodeje retro modelu Jawa 300, který se vyrábí v Indii v licenci společnost Mahindra. Jawa letos v ČR počítá s prodejem několika kusů, ale větší objem jich chce prodat v příštím roce. Motorka vycházející z klasické kývačky musela projít evropskou homologací, protože místní normy se od indických výrazně liší.
Triumph
Britský výrobce Triumph si pro letošek připravil repasované enduro Tiger. Dostalo vyšší zdvihový objem motoru z 800 na 900 ccm. Motorem je řadový tříválec s výkonem 70 kW/95 koní. Triumph ukáže tři verze Tigeru 900 – základní model, cestovatelský model a terénní Rally verzi. Mimoto ukáže i model Rocket 3, což je motocykl s největším sériově vyráběným motorem na světě. Impozantní stroj byl k vidění ve dvou verzích – sportovní R a cestovní GT.
Nový český Böhmerland
Nový český motocykl Böhmerland bude k mání i ve verzi s 0% emisní pohonnou jednotkou. Stroj s eko pohonem však nemusí být na elektřinu, jak by se dalo dle současného trendu očekávat. O tom, zda se bude eko verze s 0% emisní pohonnou jednotkou dosahující rychlosti až 200 km/h vyrábět vedle kompresorem přeplňované benzínové šestistovky, má rozhodnout zájem a poptávka zákazníků a investorů.
Designová studie Böhmerlandu 21 se představila již na loňském Motosalonu. Dnes již je ve funkčním provedení jak v benzínové, tak i elektroverzi. Třetí eko varianta je v tuto chvíli připravena jako investiční příležitost pro investory, kdy se nabízí sériová výroba a široký zájem o motocykl na zelenou energii.
Zdroj foto: BBV; archiv autorky
Autor: Pavla Košík Jelínková