Střípky z Motosalonu 2020

Motosalon i navzdory koronaviru, který se těsně před jeho zahájením v Česku objevil, letos proběhl vcelku normálně. Byť se zvýšenými hygienickými nařízeními. Co vše bylo k vidění?

Bylo toho opravdu hodně, a my vám přinášíme střípky novinek některých značek, jež se na Motosalonu konaném letos v Brně objevily.

 

Honda Rebel

Honda Rebel

Honda

Značka Honda si pro letošní Motosalon přichystala hned několik novinek. Jejich skútr SH125i přepracovala pro rok 2020 v kapotáži i pohonu, kterým je nový čtyřventilový motor s rychlejší akcelerací a se systémem nastavitelné kontroly trakce. Enduro Honda AfricaTwin Adventure Sports dostalo pro změnu vyšší objem, tím i výkon a točivý moment, a naopak nižší hmotnost o celých 5 kilogramů.

Honda CBR1000RR R Fireblade SP

Honda CBR1000RR R Fireblade SP

Nová verze sportovního Fireblade pojímá nejsilnější motor v nabídce značky. Je jím řadový litrový čtyřválec o výkonu 217 koní s kroutícím momentem 113 Nm. A na letošním Motosalonu nebude chybět ani Honda Rebel.

koncept BMW R18 s dosud největším motocyklovým dvouválcem

koncept BMW R18 s dosud největším motocyklovým dvouválcem

BMW

Německá BMW se letos zaskví novým cestovně sportovním kouskem S 1000 XR i konceptem R18 s dosud největším motocyklovým dvouválcem s ležatými protilehlými válci. Zmíněný koncept má letos jít do výroby jako velký cruiser hodně z konceptu odvozený.

 

Leoncino od Benelli má osmistovkového parťáka

Leoncino od Benelli má osmistovkového parťáka

Benneli

Italská značka prezentuje naháče Leoncino 800 jako svoji hlavní novinku. Naháč vychází z úspěšné menší pětistovky a dvěstěpadesátky. Jejich nový scrambler vyjede ve dvou verzích – standardní silniční, a tak trochu dobrodružný Trail. Obě verze mají stejný základ v řadovém kapalinou chlazeném dvouválci o maximálním výkonu 60 kW v příhradovém trubkovém rámu.

retro Jawa z Indie

retro Jawa z Indie

Retro Jawa z Indie

Tuzemští fandové značky Jawa by se letos měli dočkat zahájení prodeje retro modelu Jawa 300, který se vyrábí v Indii v licenci společnost Mahindra. Jawa letos v ČR počítá s prodejem několika kusů, ale větší objem jich chce prodat v příštím roce. Motorka vycházející z klasické kývačky musela projít evropskou homologací, protože místní normy se od indických výrazně liší.

Triumph Tiger má objem 900 ccm

Triumph Tiger má objem 900 ccm

Triumph

Britský výrobce Triumph si pro letošek připravil repasované enduro Tiger. Dostalo vyšší zdvihový objem motoru z 800 na 900 ccm. Motorem je řadový tříválec s výkonem 70 kW/95 koní. Triumph ukáže tři verze Tigeru 900 – základní model, cestovatelský model a terénní Rally verzi. Mimoto ukáže i model Rocket 3, což je motocykl s největším sériově vyráběným motorem na světě. Impozantní stroj byl k vidění ve dvou verzích – sportovní R a cestovní GT.

 

český motocykl Böhmerland

český motocykl Böhmerland

Nový český Böhmerland

Nový český motocykl Böhmerland bude k mání i ve verzi s 0% emisní pohonnou jednotkou. Stroj s eko pohonem však nemusí být na elektřinu, jak by se dalo dle současného trendu očekávat. O tom, zda se bude eko verze s 0% emisní pohonnou jednotkou dosahující rychlosti až 200 km/h vyrábět vedle kompresorem přeplňované benzínové šestistovky, má rozhodnout zájem a poptávka zákazníků a investorů.

Designová studie Böhmerlandu 21 se představila již na loňském Motosalonu. Dnes již je ve funkčním provedení jak v benzínové, tak i elektroverzi. Třetí  eko varianta je v tuto chvíli připravena jako investiční příležitost pro investory, kdy se nabízí sériová výroba a široký zájem o motocykl na zelenou energii.

Zdroj foto: BBV; archiv autorky

Autor: Pavla Košík Jelínková

Příspěvek byl publikován v rubrice BMW, Honda, Technika, Triumph, Zajímavosti se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>