Bristký Triumph Motorcycles v těchto dnech představil dvě zajímavé novinky modelu Triumph Tiger 1200, kterými jsou Alpine Edition a Desert Edition. Inspirovány jsou zasněženými vrcholky Alp a písčitými žhavými pouštěmi Afriky.
Dvě cool nové verze velkého cestovního endura, jakým bezesporu Triumph Tiger 1200 je, jistě budou mít početnou fans základnu, jako ostatně všechny modely označené přízviskem Tiger a v posledních letech k tomu ještě číslovkou s objemem motoru. My se dnes zaměříme na Triumph Tiger 1200 Alpine Edition.
Triumph Tiger 1200 Alpine Edition
Triumph Tiger patří, jak již bylo řečeno k zajímavým a oblíbeným kouskům milovníků jedné stopy. A ty s označením 1200 náleží až úplně na špici modelu Tiger díky objemu pohonu motky. Triumph Tiger 1200 Alpine Edition stojí na základech modelu Tiger 1200 XRx a tomu všemu ještě dodává jedinečnou specifikaci a unikátní lakování i grafiku.
Motka je postavena v rámu z trubkové příhradové konstrukce, s jednoramennou kyvnou vidlicí s integrovaným kloubovým hřídelem. Stroj o šířce 830 mm, výšce 1 470 mm a rozvoru 1 520 mm, má suchu hmotnost 242 kilogramů.
Duše motky
Základem a duší motocyklu nacházející se pod sedlem ve výši 835 mm, je kapalinou chlazený řadový tříválec DOHC s dvanácti ventily a objemem 1 215 ccm. Jeho maximální výkon činí 104 kW/141 k při 9 350 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 122Nm při 7 600 otáčkách za minutut.
Motor má přímé vstřikování Ride by Ride, sekundový převod Kardan a je propojen se šesti stupňovou převodovkou a vícelamelovou spojkou v olejové lázni s asistentem přítlaku. CO2 hodnoty jsou dány pro EUR0 5 Standard a činí 119.0 g/km.
Odpružení a kola
Přední odpružení motky tvoří teleskopická obrácená vidlice WP s průměrem 48 mm s elektronicky stavitelnými odskoky a útlumy a se zdvihem 190 mm. Zadním odpružením je centrální pružící jednotka WP s elektronicky stavitelnými útlumy a předpětím a se zdvihem 193 mm.
Nádrž pojme až dvacet litrů paliva, přičemž výfukový systém 3 do 1 tvoří titanový výfuk Arrow s karbonovou koncovkou. Kola z lehké slitiny, vepředu o rozměrech 19 x 3.0in a vzadu 17 x 4.5in jsou obuta do pneu, které má vepředu rozměry 120/70 R19 a vzadu 170/60 R17.
Brzdový systém
Bezpečnost stroje jistí brzdový systém, sestávající vepředu z dvoukotoučové brzdy o průměru 305 mm se čtyřpístkovými brzdiči Brembo monobloc a stavitelným ABS. Vzadu pak najdete jednokotoučovou brzdu o průměru 282 mm s dvoupístkovým brzdičem Nissina a rovněž se stavitelným ABS.
Jako zasněžené Alpy
Triumph Tiger 1200 Alpine Edition evokuje svým bílým lakem na palivové nádrži a řadou dalších částí a prvků inspiraci zasněženými vrcholky Alp. Mimo tohoto specifického barevného provedení má navíc standardní výbavu obohacenu o výfukový systém Arrow a Triumph Shift Assist.
Výfukový systém Arow má díky využití titanu a uhlíkových vláken nižší hmotnost oproti standardu až o dva kilogramy. Triumph Shift Assist je rychlý řadič, který je inspirován závodními motkami. Umožňuje rychlé a úplné řazení plynu nahoru a dolů bez použití spojky.
Na kolik stroj přijde?
Triumph uvádí model Tiger 1200 Alpine Edition s TFT multifunkční displayem přístrojové desky je v Anglii k mání za cca necelých 15 tisíc britských liber, což je v přepočtu na naše koruny nějakých kolem 440 tisíc korun.
O aktuální ceně v Česku se informujte u nejbližšího dealera značky Triumph.
Zdroj foto: Triumph Motorcycles