BMW HP4: Exkluzivita jen pro vyvolené

Vynikající superbike BMW HP4 je dle mnoha motorkářů nejlepší sériový stroj své kategorie. Písmena HP znamenající High Performance, litrový čtyřválec a velmi lehká konstrukce se skvělými tvary – to je krátký popis špičkového motocyklu.

BMW HP4 a závodní okruh patří k sobě. Foto: www.press.bmwgroup.com

BMW HP4 vychází ze BMW S 1000 RR, nabízí ale mnohá vylepšení. Motor je vůbec nejlehčím čtyřválcovým motorem (včetně ABS) ve své třídě, který má náhon na přední kola a disponuje výkonem téměř dvou stovek koňských sil (193). Díky novým komponentům má motor vysoký točivý moment, ten má maximálku 112 Nm.

Nový tlumič poměrně mohutného výfuku od Akrapoviče zajišťuje maximální točivý moment ve středně vysokých otáčkách. Díky tomu má motorka dostatek síly ve chvílích, kdy je to nejvíce potřeba. A když se budete snažit o maximální rychlost, vězte, že se dostanete k hodnotě okolo dvou stovek. Sílu motoru přenáší na silnici šestistupňová převodovka.

BMW HP4 je nejlehčí čtyřválcový superbike na světě. Foto: www.press.bmwgroup.com

Zatímco superbike obvykle vyžadují poněkud agresivnější zacházení, BMW HP4 je výjimka – pohodlná pozice, měkké sedlo, příjemné rukojeti a vynikající tlumení mohou s trochou nadsázky hravě způsobit, že motorkář samým pohodlím začne usínat. Je to prostě pohodlná motorka. Samozřejmostí je mnoho elektronických pomocníků jako launch kontrol, přeprogramované ABS a hlavně DDC.

Elektronika reaguje na okolnosti

Jako vůbec první na světě totiž nabízí tento motocykl dynamický podvozek DDC (Dynamic Damping Control), díky kterému lze průběžně měnit v řádech milisekund tuhost přední i zadní vidlice dle povrchu vozovky. Elektronika stále řídí průtok oleje v tlumičích a tím ovlivňuje jejich tuhost. Motocyklista má na výběr z režimů Rain (pro mokrou silnici), Sport (pro běžný provoz), Race (pro jízdu na okruhu se supersport pneumatikami) nebo Slick (pro okruhovou jízdu). 

Režim Slick v kombinaci s další generací DTC (Dynamic Traction Control) nabízí dokonalou zpětnou vazbu, maximální trakci a optimální zrychlení. A co víc, po nastavení na stupnici od – 7  do + 7 si každý jezdec užívá individuálně stanovenou rovnováhu mezi podporou systémů a vlastní odpovědností. A co víc, k motorce dostane majitel software, který umožní zpětně analyzovat data z jízdy.

Schéma znázorňuje fungování dynamického podvozku DDC. Foto: www.press.bmwgroup.com

To nejlepší, ale jen pro vyvolené

BMW dále uvádí, že při výrobě byly použity jen ty nejlepší materiály přetavené do prvotřídního designu, jak se na čistokrevnou faktory motorku sluší a patří. Do nádrže se vejde sedmnáct a půl litru a spotřeba je lehce pod šest litrů na 100 km. I když je nádrž po okraj plná, stále je váha motorky pod dvě stě kilo, což znamená nejlehčí čtyřválcový superbike současnosti.

Na první pohled zaujmou přední světlomety, kdy levý z nich má obligátní tvar lichoběžníku, zatímco pravý je kulatý. Široká zadní pneumatika nenechá nikoho na pochybách, že motorka nabídne skvělé svezení.

A motocykl není výjimečný jen co se parametrů pod kapotou týká. Bílá barva ve spojení se sportovní modrou a kovanými koly zajišťují jedinečný design, který ale nebude pro každého. Společnost Invelt, která je dovozcem BMW do Čech, již nyní prozrazuje, že tento motocykl bude v roce 2014 k dispozici pouze pro omezený počet vyvolených. Pokud se ptáte na cenu, hovoří se o částce 20 835  USD, tedy asi 417 500 korun.

Kombinace modré a bílé barvy vypadá skvěle a motorka je pohodlná, zbývá jen nasednout a vyrazit na trať. Foto: www.press.bmwgroup.com

Příspěvek byl publikován v rubrice BMW, Katalog motocyklů, Moto design, Technika se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>