Triumph přišel se zajímavým kouskem, který stojí za zmínku. Je jím jejich model Tiger 1050 Sport, což je cestovní motka, s komfortní, ale přesto stále sportovní jízdou v jedné stopě. Pohybuje se mrštně, jistě a s lehkostí.
Přepracovaná ergonomie motky markantně zlepšila jízdní komfort, přičemž sedlo je barevně prošito a ve spodní části z tvrdšího materiálu. Mimoto bylo vytvarováno úžeji a mnohem pohodlněji jak pro jezdce, tak i pro batůžek. Pro batůžek je sedlo posazeno oproti dřívějšku také níže a ten je tak více schován i chráněn před větrem za jezdcem.
Na první i druhý pohled
Řídítka byla nastavena a posazena blíže k jezdci a jsou také níže, než byla původně. Prostor pod sedadlem dovoluje krásně uschovat i zámek “U-Lock”. Nový náboj modelu dodává rovněž jednostranná kyvná vidlice, nově přepracované boční panely a zadní část, která evokuje celkově sportovnější vzhled motky i nové světlomety s lepším výkonem.
Motor
Pod sedlem ve výšce 830 mm, bublá vysoce výkonný motor, kterým je kapalinou chlazený DOHC, řadový tříválec o objemu 1050 ccm. Nabízí maximální výkon 123 k/92 kW s maximálním kroutícím momentem 104Nm.
Pohon je celkově dynamičtější, s lepším točivým momentem a zlepšeným vstřikováním paliva. Zdokonalen byl i výfuk pro výraznější zvuk a lepší proudění plynů a sání vzduchu. To vše vede k výrazně lepší akceleraci a v kombinaci s přepracovanou převodovkou je z nového Tigeru Sport motocykl s opravdu sportovním duchem.
Špičkové jsou brzdy, jimiž jsou vepředu dvoukotoučová plovoucí brzda o průměru 320 mm s radiálním čtyřipístkovým brzdičem Nissin a vypínatelným ABS a vzadu jednokotoučová brzda o průměru 255 mm, s dvoupístkovým brzdičem Nissin a také vypínatelným ABS.
Brzdy souzní s perfektním podvozkem sportovního charakteru, a tak vám stroj při své délce 2 170 mm, šířce 840 mm a výšce 1 370 mm s rozvorem 1 537 mm vytvoří skutečnou zábavu a radost z jízdy.
Plně nastavitelné odpružení a nové pružiny disponují vysokou úrovní nastavitelnosti a citu. Nová silnější jednostranná kyvná vidlice poskytuje větší tuhost a možnost zatížení, což znamená perfektní jízdní výkony při jízdě ve dvou.
Přístrojová deska má LCD s digitální rychloměr, analogový otáčkoměrem, výstražné blikače a palubní počítač. Triumph Tiger 1050 Sport má spotřebu 5.2 l/100 Km a CO2 hodnoty na EUR0 4 Standard činí 119.0 g/km.
Zdroj foto: Triumph
Autor: Pavla Košík Jelínková