Novinka od BMW: model R 1250 RT

Chcete zažít plynulost a komfort v jedné stopě na jakékoli cestě? Pak je tu novinka značky BMW, a to v podobě silničního modelu R 1250 RT.

Nové BMW R 1250 RT vám dá mnohem víc svobody, než jste kdy měli. Variabilní řídící systém vačkového hřídele BMW ShiftCam zajišťuje vynikající plynulost jízdy a komfort. Ke svižnému projíždění zatáček a obrovskému kroutícímu momentu na rovinkách je tu nový dvouválcový boxer, který vám umožní si bezstarostně užívat okolní ubíhající krajinu.

Vaše jízda a váš styl

Tři standardní barvy modelu R 1250 RT a dvě vysoce kvalitní barvy varianty Option 719, dávají dostatek možností k individualitě a tomu, aby to byl jen váš styl, vaše jízda a vaše mašina. Tyto možnosti doplněné bohatou výbavou stroje zaujmou každého. Když k tomu přičteme ještě tříletou záruku, není co řešit.

Seznamte se: BMW R 1250 RT

Motka je postavena ve dvoudílném rámu, přičemž přední je přišroubován k jeho zadní části. Vedení předního kola a odpružení je řešeno vepředu BMW Motorrad Telelever středovou pružinovou vzpěrou s průměr podpěry 37 mm, a vzadu jednostranným kyvným ramenem z litého hliníku se systémem BMW Motorrad Paralever, s tlumením v závislosti na zdvihu WAD, plynulým předpětím a hydraulickým nastavením pružiny ručním kolečkem.

Stroj v nenaloženém stavu s plně natankovanými provozními náplněmi váží 279 kg, měří na délku včetně blatníků 2 222 mm, na šířku včetně zrcátek 985 mm, šířka včetně kufrů činí 990 mm a na výšku včetně čelního štítu od 1 405 mm do 1 570 mm, dle výbavy a nastrojení. Rozvor kol je 1 485 mm.

Pod sedlem ve výšce 825 mm bublá dvouválcového motoru boxer se zdvihovým objemem 1 254 cm3, výkonem 100 kW při 7 750 ot./min a maximálním točivým momentem 143 Nm při 6 250 ot./min. Doplněn je variabilním systém časování motoru BMW ShiftCam. Stroj s ním vyvine maximální rychlost přes 200 km/h, když spotřeba paliva na 100 km na základě WMTC je 4,75 l/100 km a emise CO2 podle normy WMTC 110 g/km. Motor je spřažen se 6-stupňovou převodovkou se spirálovým ozubením.

Když nastartujete BMW R 1250 RT, uctíte vynikající vlastnosti boxeru s výkonem a vylepšením charakteru jízdy v každém rozsahu otáček motoru, protože variabilní řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam zajišťuje hladké uvolnění výkonu v celém rozsahu otáček motoru a zlepšuje ovladatelnost stroje. Díky většímu zdvihovému objemu a vyššímu výkonu, i křivce s vysokým točivým momentem a pružností s menší potřebou řazení je radost stroj sedlat.

Motka stojí na kolech z hliníkových odlitků s ráfky vepředu o rozměrech 3,50” x 17” a vzadu 5,50” x 17”. Kola jsou obuta do pneu s rozměry 120/70 ZR 17 vepředu a 180/55 ZR 17 vzadu. O bezpečnost se stará vepředu dvoukotoučová brzda s plovoucími kotouči o průměru 320 mm se čtyřpístovými radiální třmeny a vzadu jednokotoučová brzda o průměru 276 mm s dvoupístovým plovoucím třmenem. Do palivové nádrže vám vejde 25 litrů ideálně super bezolovnatého benzínu.

Do standardní výbavy patří

  • ABS BMW Motorrad
  • ASC (automatické řízení stability)
  • 2 jízdní režimy (Rain, Road)
  • multifunkční ovladač
  • pohon hřídelem
  • elektricky nastavitelný čelní štít
  • ABS Pro a HSC

BMW R 1250 RT je vítězem v kategorii cestovní silniční motorky pro rok 2019. Je k mání za cenu od 500 tisíc korun (dle výbavy, barvy a laku i nastrojení) a to od počátku září 2019. Co říkáte na tuto silničku? Líbí se vám?

Na video k modelu mrkněte zde.

Zdroj foto: BMW

Autor: Pavla Košík Jelínková

 

Příspěvek byl publikován v rubrice BMW, Cestování, Katalog motocyklů, Moto design, Technika se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>