Ducati Panigale V4: závodní čtyřválec v akci

Doslova koncert výkonu a emocí v italském podání je novinka od Ducati – Panigale V4. Motka patří k prvnímu sériově produkovanému stroji, vybavenému čtyřválcovým motorem odvozeným do pohonu Desmosedici MotoGP.

Motka se suchou hmotností 175 kg je postavena v rámu z hliníkové slitiny s rozvorem 1469 mm. Stojí na pětipaprskových kolech – vepředu 3.50″ x 17″ a vzadu 6.00″ x 17″, která jsou obuta do pneu vepředu Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 a vzadu Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17.

Přední odpružení je řešeno vepředu plně nastavitelnou upside-down vidlicí Showa BPF 43 mm se zdvihem 120 mm a vzadu plně nastavitelnou Sachs pružící jednotkou s hliníkovou jednoramennou kyvnou vidlicí se zdvihem 130 mm.

Bezpečnost stroje jistí vepředu brzdy o dvou plovoucích kotoučích o průměru 330 mm s radiálními třmeny Brembo Monobloc Stylema® se čtyřmi pístky s Bosch Cornering ABS EVO a vzadu kotouč o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem s Bosch Cornering ABS EVO.

Pod sedlem posazeným ve výšce 830 mm bublá zmíněná kapalinou chlazená čtyřválcová pohonná jednotka Desmosedici Stradale 90° V4 o zdvihovém objemu 1103 cm se čtyřmi ventily na válec a protiběžnou klikovou hřídelí. Motor nabízí výkon 214hp -157,5kW @ 13000rpm s točivým momentem 124Nm @ 10000rpm.

Motor je spřažen se šestistupňovou převodovkou s rychlořazením Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO. Palivový systém tvoří Ride-by-wire elektronické vstřikování se dvěma vstřiky na válec a variabilním systémem časování, přičemž nádrž pojme 16 litrů paliva a výfuky tvoří 2-1-2 systém s dvěma katalyzátory a dvěma lambda sondami. Vše je nastaveno na emise Euro4.

Dvoumístný stroj je vybaven moderním multifunkčním barevným displejem poslední generace o pěti palcích a nechybí ani

  • tři jízdní režimy -  Race, Sport, Wet
  • ABS Bosh Cornering EVO
  • Ducati kontrola trakce (DTC) EVO a kontrola prokluzu (DSC)
  • kontrola zvedání předního kola (DWC) EVO
  • motorová brzda (EBC) EVO a automatická kalibrace pneu
  • Ducati asistent rychlých startů (DPL)
  • plné LED osvětlení s denním svícením (DRL)
  • tlačítka pro rychlonastavení
  • automatické vypínání směrových světel

Motka je k mání jen v červeném provedení a díky motoru a výbavě její cena šplhá na 558 tisíc korun. Dali byste si říct?

Zdroj foto: Ducati

Autor: Pavla Košík Jelínková

Příspěvek byl publikován v rubrice Ducati, Katalog motocyklů, Moto design, MotoSport se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>