BMW Motorrad je společnost, jejíž produkty mají po světě velmi dobré jméno. Je to dáno kvalitou, propracovaností a precizním provedením jejich vozů a motocyklů. A letos v BMW Motorrad zvedají laťku ještě výš.
Stávají se totiž průkopníky v bezpečnosti svých jednostopých a dvoustopých vozidel. A nyní jde o ty prvně jmenované. Mimo již zavedených prvků jako je systém ABS, dynamická kontrola trakce či protiprokluzový systém a k tomu vždy bohaté motocyklové vybavení, dnes boduje BMW svým konceptem R 1200 RS ConnectedRide. Ten totiž jde svým vybavením a pojetím o level výše než stávající bezpečnostní prvky, které dosud BMW ve svých motocyklech využívá.
BMW ve snaze vylepšit nejen bezpečnost, ale i jízdu a atraktivitu svých jednostopých adeptů vyvíjí stále nové stroje. Konceptem R 1200 RS ConnectedRide tak BMW uvádí do světa svůj vlastní pohled na vizi motocyklů do budoucna, obzvláště v oblasti bezpečnosti na cestách.
Tenhle jednostopý sympaťák totiž dostal od BMW do vínku hned několik prima a zcela nových vychytávek. Na těch spolupracovali s BMW i další moto společnosti jako Honda a Yamaha. Díky snaze těchto tří subjektů přinést motocyklům a hlavně jezdcům více bezpečnosti při jízdě, vzniklo konsorcium CMC (Connected Motorcycle Consortium).
Trio z CMC řeší v současnosti především zaměření na komunikaci mezi vozidly, tzv. V2V, tedy Vehicle to Vehicle. Je to systém, který umožňuje varovat všechny účastníky silničního provozu – jak jezdce na motorce, tak i řidiče v autě. Je to bezpečnostní systém, který trio CMC vymyslelo a vyvinulo tak, aby byl založen na komunikačním standardu mezi jednotlivými výrobci a byl napojen na přesnou lokalizaci skrz satelitní systém DGNSS (Differential Global Navigation Satellite System).
A kdy bude V2V komunikace mezi vozidly k mání? Asi si ještě počkáme, než bude do systému zapojena většina vozidel a motorek na silnicích. Je to zjevně běh na dlouhou trať. To však konceptu R 1200 RS ConnectedRide od BMW neubírá na atraktivitě.
Zdroj foto: BMW