BMW Motorrad dodává šťávu své modelové řadě. Okořenila ji nyní limitovaná edice v podobě závodního motocyklu HP4 Race, jehož se vyrobí jen 750 kusů.
A tak toužíte li po ostrém a nabušeném Superbiku s karbonovým rámem, jehož hmotnost nepřesáhne 200 kg (konkrétně 171kg) a výkonem (215 koní) si nezadá s mnohem většími kousky, tak BMW HP4 Race je ta pravá motka.
Čím se tenhle super speciální závoďák vyznačuje?
Především je hodně karbonový. Motka je postavena na karbonovém skořepinovém rámu s fascinující nízkou hmotností pouhých 7,8 kg. K tomu dostala zadní samonosný karbon rám, který lze nastavit na tři stupě výšky. A i kola jsou z karbonu, což motce pomáhá zůstat pod hmotností 200 kg, když jsou díky materiálu kola až o 25% lehčí, než ta z lehkých slitin.
Přední obrácená upside-down Öhlins FGR 300 vidlice je doplněna Öhlins TTX 36 GP jednotkou k pružení a tlumení. O bezpečnost se starají brzdové třmeny Brembo GP4 PR spolu s ocelovými kotouči T – Type 320.
Pohonnou jednotkou BMW HP4 Race je závodní motor s výkonem 158kW/215koní s točivým momentem v maximu na hodnotách 120 Nm v 10 000 1/min. Motor je spřažen s šestistupňovou převodovkou rovněž závodního rázu, která má speciálně upravené převody a poměry.
Motka má trendy 2D přístrojový panel a 2D záznam dat, a to včetně loggeru. K tomu dostala dynamickou kontrolu trakce, jež je programovatelná a nastavitelná na převody v 15 úrovních. Stejně tak je variabilně nastavitelná i motorová brzda EBR.
Model stáje BMW HP4 Race mimo hojně karbonového základu, byl ještě nastrojen mnoha prvky z téhož materiálu s rychlopříchytkami. A barvy? Samozřejmě musí být model vyladěn do barev BMW – modré, červené a bílé.
Zdroj foto: BMW