Nová BMW R nine T/5

A je tu další krásný jednostopý kousek značky BMW. A není jím nic menšího, než BMW R nine T/5, motocykl, jež byl navržen k 50. výročí, a jako pocta legendární sérii /5 z konce 60. a počátku 70. let.

Motocykl, evokující danu dobu, představuje postoj k životu, který se v té době zrodil. R nine T /5 tudíž dokonale a na jedničku kopíruje retro design té doby, a vnáší do nového stroje navíc moderní inovativní technologie a prvotřídní kvalitu.

Všichni milovníci jedné stopy vědí, že jízda na motocyklu je vyjádření osobní svobody. Tedy „Make Life a Ride“. A R nineT/ 5 předvádí, jak vypadá správný retro design doplněný soudobou technologií.  Jednoduché detaily přidávají další akcenty, které doplňují již tak výrazný vzhled rodiny R nineT.

Motka je postavena v třísegmentovém rám tvořeném jedním předním a dvousegmentovým zadním podrámem, s nosným motorem a převodovkou a rám spolujezdce lze pro sólovou jízdu vyjmout.

Stroj má na délku 2 105 mm, na výšku včetně zrcátek 1 250 mm a na šířku 900 mm. Hmotnost prázdného motocyklu, plně natankovaného s provozními náplněmi činí 219 kg, když maximální přípustná hmotnost je 430 kg a maximální zatížení se standardní výbavou 211 kg. Custom sedlo je ve výšce 805 mm a nízké sedlo pak ve výšce 775 mm. Užitný objem nádrže je 17 l, z toho rezerva přibližně 3,5 litru.

R nine T/5 charakterizuje

  • vysoce kvalitní lak s kouřovými efekty a klasickými elegantními dvojitými linkami
  • vidlice se stříbrnou trubkou a černými manžetami
  • sedlo s ozdobnými chromovanými detaily a bílou kůží
  • nepřehlédnutelná kola se stříbrným hliníkovým nábojem a výpletem pro skutečný retro vzhled.
  • motor a převodovka v hliníkové stříbrné barvě
  • stejně tak stříbrný chromovaný výfuk
  • oválné chromované zrcátko
  • klasický tlumič výfuku, který zní skvěle a vypadá ještě lépe – je chromovaný
  • znak limitované edice

Motocykl stojí na litých paprskových kolech, s rozvorem kol 1 493 mm. Kola mají ráfkem vepředu 3,50 x 17″ a vzadu 5,50 x 17” a jsou obuta do pneu vepředu o rozměrech 120/70 ZR 17 a vzadu 180/55 ZR 17.

Pod kapotou bublá výkonný vzduchem chlazený dvouválec typu boxer se zdvihovým objemem 1170 cm³ a výkonem 81 kW/110 k při 7 750 ot./min a maximálním točivým momentem 116 Nm při 6 000 ot./min.

Tento motor zajišťuje vysoce dynamický výkon, a to i v nízkých otáčkách. Vyvine maximální rychlost přes 200 km/h, přičemž má spotřebu na 100 km na základě WMTC 5,3 l a emise CO2 podle normy WMTC  činí 123 g/km.

Díky standardnímu BMW Motorrad ABS, systému ASC a vyhřívaným rukojetím, které jsou také ve standardu, je pro jezdce dynamika stroje vždy bezpečně pod kontrolou.

Standardní výbava

  • Ocelová palivová nádrž, 17 l
  • Dvoudílné sedlo
  • Stupátka spolujezdce a rám sedla spolujezdce lze demontovat
  • Systém jednoho klíče pro zapalování, řízení a nádrž
  • Nastavitelná brzdová páčka a páčka spojky – vícenásobné nastavení
  • Palubní literatura a nářadí
  • Boční stojánek s vypínačem motoru

Videoupoutávka BMW Motorrad nového modelu BMW R nine T/5 ke shlédnutí zde 

Zdroj foto: BMW

 

Autor: Pavla Košík Jelínková

 

Příspěvek byl publikován v rubrice BMW, Katalog motocyklů se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>