Indická značka Royal Enfield nepatří k předním značkám moto produkce a často díky designovému pojetí svých strojů, ale i technice samotné oproti jiným značkám pokulhává. Nyní se v Royal Enfield překonali a je na světe jsou dva kousky cílené na mladé motorkáře.
Facelift jejich řady motek Thunderbidr X je toho důkazem. Oproti jiným strojům značky laděným spíše do retra a chopper cruiserů, je nyní Royal Enfield Thunderbird X 350 a 500 příjemně barevná.
Indická Royal Enfield je značka, která je k mání nejen všude po světě, ale i u nás. Od počátku byla jejich image laděna do pro mnohé příjemného retro stylu. Ovšem s řadou Royal Enfield Thunderbird X 350 a 500 je to jinak. Ta se stylu retro vymyká. Už na první pohled.
Royal Enfield Thunderbird X 350 a 500
Technicky se de facto nezměnilo na těchto modelech nic. Stejný je rám, i zavěšení. To je vepředu nenastavitelné a vzadu se dvěma nastavitelnými tlumiči. A i jednoválcové motory o výkonu 19,8 a 27,2 koní, jež jsou spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou pohonem zadního kola, zůstaly stejné. Vyšší kubatura dostala jen elektronické vstřikování.
Verze Thunderbird X o objemu motoru 500 ccm má při výkonu 27,2 koní až 5250 otáček a točivý moment činí 41,3 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Varianta Thunderbird X s pohonem o objemu 350 ccm a s 19,8 koňmi má 5250 otáček a 28 Nm při 4000 otáčkách.
Kubatura modelu o objemu 350 ccm má pohon s karburátorem, což ukazuje, že ji na našich silnicích asi nepotkáme. Ovšem jinak je tomu u verze s objemem 500 ccm, kde dostal vzduchem chlazený motor elektronické vstřikování i možnost případného pořízení ABS. A tak Royal Enfield Thunderbird X 500 možná u nás koupíte.
Co se ještě změnilo?
Tak především barvy, řídítka, kola, světlo i sedlo jezdce. Již na první pohled je patrný posun k moderně, když na motkách nenajdete chromované díly, které jsou pro retro styl cruiserů tak charakteristické.
Barevné pojetí Royal Enfield Thunderbird X 350 a 500 má namísto chromu matnou čerň a do vínku dostaly modely hned čtyři barvičky, mezi nimiž vévodí sytá oranžová a jasná modrá.
Kola nejsou klasicky vyplétaná, ale oba stroje jezdí na ráfkových lehkých litinových kolech. To způsobuje pro mladé jezdce poutavou lepší agilnost i manévrovatelnost obou modelů.
Řídítka seznala změnu co do výšky a jsou plošší. Světlo obstarává dělený světlomet s LED částmi. Sedlo jezdce není tak vykrojené jako u jiných kousků Royal Enfield, a je dvoumístné.
Zdroj foto: Royal Enfield
Autor: Pavla Košík Jelínková