MV Agusta tedy Meccanica Verghera Agusta je italský výrobce motocyklů. To už víme. A že firmu v roce 1945 založil Domenico Agusta, a prvotní výroba se týkala výroby letadel také. Ale že dnes je součástí firmy i RVS alias Reparto Veicoli Speciali tzn. oddělení speciálních vozidel už moc ne. A právě RVS představuje svůj první počin.
A je jím docela parádní stroj s pojmenováním RVS #1. Limitovaná edice (počet neznámý) téhle motky má základ v Dragstaru 800, z něhož pochází pohonná jednotka, kterou je řadový tříválec o objemu 800 ccm s výkonem 150 koní při 12 800 otáčkách/min.
RVS #1 má zajímavé detaily, četné komponenty a části z titanu a karbonu, díky nimž má také jemně subtilnější váhu oproti Dragstaru, když hmotnost RVS #1 činí 160 Kg. Stroj je laděn á la Scrambler, což ukazují vyplétaná kola Kineo a pneu Pirelli MT 60 R.
Co ještě je na RVS #1 zajímavé?
- napínák rozvodového řetězu
- přední LED osvětlení s adaptivní funkcí
- vačky a startér
- výfuk v titanu od SC Project
První motocykl firmy MV Augusta byl vyprodukován roku 1946 a byl to typ 98 Turismo. Vzápětí přišel i další kousek – v roce 1947 model Bicilindrica 125. Pak následovala přehršle vesměs závodních motocyklů, a nakonec pád – MV Augusta roku 1980 zanikla.
Opět zrozena byla MV Augusta v roce 1991 díky tomu, že značku zakoupila skupinou Castiglioni, přičemž pod jejich vlajkou první nový motocykl vznikl až v roce 1997. Byl jím čtyřválec 750 ccm s označením F4 range. MV Agusta byla také členem konsorcia Harley-Davidson – Bulel – MVAgusta. Ovšem to po silném nástupu japonských motocyklů na U.S. trh bylo zakladatelem H-D rozpuštěno. Dnes se MV Augusta dostává opět do povědomí milovníků jedné stopy silněji než kdy dříve.
Zdroj foto: MV Augusta