Cestovní enduro Suzuki V-Strom 650 ABS nabízí dle výrobce „opravdové dobrodružství“, přesně jak by se od motocyklu této kategorie dalo očekávat. Tento stroj prý nabízí dobrodružství, vzrušení i pohodlí.
Suzuki V-Storm 650 ABS je konstruován tak, aby přinášel co nejvíce radosti z jízdy a maximum vzrušení, nikoliv však na úkor pohodlí. Barevné části kapotáže spolu s nelakovanými odolnými plasty nenechají nikoho na pochybách, že se jedná o sportovní motorku. Čelní štít nastavitelný ve třech polohách a dynamická kapotáž tvarovaná v aerodynamickém tunelu pak nabízí lepší ochranu proti větru a omezují hluk vznikající právě prouděním vzduchu. To znamená lepší komfort a menší únavu jezdce. Přední blatník pomáhá nejen lepšímu přívodu vzduchu k chladiči, ale také chrání kluzáky přední vidlice. Sportovní vzhled pak motorce dodává tlumič výfuku mířící šikmo vzhůru.
První verze této motorky vznikla sice už před deseti lety, nicméně od té doby prošla tato motorka řadou změn. Nejinak tomu bylo i u poslední verze a změn doznala i pohonná jednotka. Jedná se sice o osvědčenou konstrukci kapalinou chlazeného vidlicového dvouválce, ale kromě vrtání a zdvihu se jedná o mnoho důkladných změn s cílem zlepšit průběh výkonu a krouticího momentu v nízkých a středních otáčkách. Například profily vaček jsou zcela nové. Jedna pružina na ventil pomáhá redukovat mechanické ztráty, má nižší setrvačnou hmotu a pomáhá k přesnějšímu ovládání ventilu. Reakce na přidání plynu je díky tomu nyní lepší.
Inovovaná řídící jednotka spolu se systémem vstřikování paliva s dvojitou klapkou sání SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) pak nejen zlepšuje odezvu na plyn, ale také snižuje spotřebu paliva a udržuje emise motoru na nízké úrovni. Spotřeba paliva se snížila o 10% a nyní je pod čtyři litry na 100 km. Válce motoru jsou upraveny metodou SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), která snižuje tření, lépe chrání proti opotřebení pístu a pístních kroužků a lépe odvádí teplo.
Aktivní, sportovní jízdu zaručuje šestistupňová převodovka. První až pátý převodový stupeň je kratší, „šestka“ je pro pohodlnou cestovní rychlost. Přepracované ovládání spojky vačkou a nová kulisa řazení nabízí vyšší přesnost. Naopak podvozek je nastaven pro komfortní a pohodlné cestování. Problémy mu nedělají ani v Česku typické rozbité silnice, stačí nastavit si odpružení (seřizovací kolečko je na pravé straně motocyklu). Lehká hliníková kola a hliníková kyvná vidlice zlepšují odezvu tlumení a usnadňují ovládání. Pocit jistoty v nepříznivých podmínkách dodává systém ABS, který je montovaný do Suzuki 650 V-Strom standardně. Dle Suzuki se jedná o poslední generaci tohoto systému, který do řízení zasahuje citlivě a jemně.
Tvar nádrže, která je umístěná v štíhlém rámu z lehkých slitin, se směrem dozadu zužuje, což nabízí řidiči větší pohodlí a objem 20 litrů je více než dostatečný. Sedlo je komfortní a flexibilní, vyšité logo V-Strom mu dává punc výjimečnosti, spolujezdec díky skvělému tvarování svého sedla neklouže dopředu jako u některých jiných motorek. Díky novému tvarování budou nyní dlouhé cesty o poznání pohodlnější. Samozřejmostí je úložný prostor pod sedlem, kam se vejde třeba i U-zámek. Kdyby bylo místa přeci jen málo (což při dlouhých cestách bude), poslouží nosič zavazadel s integrovanými bočními madly. Krádeži pak pomáhá předcházet imobilizér, kterým jsou nyní nově vybaveny všechny Suzuki V-Strom.
Přístrojový panel také prošel inovací, nyní je snadněji čitelný, kompaktní a zároveň multifunkční. Analogový otáčkoměr spolu s LCD displejem informuje o rychlosti a ujeté vzdálenosti. Nechybí ukazatel stavu palivové nádrže a teplota chladicí kapaliny, samozřejmostí jsou hodiny. Nově mají majitelé tohoto stroje možnost sledovat také okolní teplotu (při poklesu pod 3 °C se rozsvítí kontrolka), průměrnou spotřebu paliva a informaci o právě zařazeném rychlostním stupni. Jednotlivé informace se snadno přepínají ovladačem na levé rukojeti řídítek. Volba Suzuki 650 V-Strom je jednoznačná volba pro jezdce, kteří nechtějí dělat kompromis mezi sportovní a pohodlnou jízdou.