Yamaha zásobuje trh nebývalými kousky. A nyní je jedním z nejvíce podivných a nebývalých strojů jejich Yamaha Niken LMW. Když ji člověk vidí, tak chvíli váhá, zdali je to tříkolka nebo motka. A ono je to de facto tak trochu obojí!
Ony tyhle stroje již byly k vidění. Všichni si vzpomeneme na Piagio MP3, či Can Am. Tedy máme na mysli skútry a motky s vahadlovou přední nápravou. To už tu bylo. Ale vrhat se do výroby přímo sporty tříkolky, to ještě až tak ne. A název respektive zkratka a její vysvětlení říká jasně, co máme před sebou.
Yamaha Niken LMW má v názvu zkratku, která v překladu znamená Leaning Multi Wheeler tedy cosi jako sklopná, či nakláněcí vícekolka. Tak si vyberte, co vám k tomuto stroji nejlépe sedí.
Yamaha Niken LMW je tedy motka se třemi koly, a to jedním vzadu a dvěma vepředu. Proto také ve zkratce onen název Leaning Multi Wheeler = sklopná, či nakláněcí vícekolka. Přední kola stroje jsou posazena na vlastních samostatných obrácených vidlicích a zeširoka od sebe. A řešena jsou takto pro jistější, stabilnější jízdu a zážitek z ní.
Celkově by měla dvě přední kola nabídnout bezpečí a „řádění“ v sedle bez omezení, přičemž jejich zavěšení do vidlice není nepodobné klasickým supersportům, ovšem ty nemají jako Niken LMW nahoře vahadlo pro protichůdný výkyv kol.
Zadní kolo má klasické řešení a stroj je postavena na příhradovém rámu. Pod sedlem jezdce „bublá“ vodou chlazený tříválcový motor MT-09 s objemem 847 ccm a výkonem 85 kW/ 115 koní.
Kapotáž Yamaha Niken LMW také připomíná superbiky, nebo možná ještě lépe se kloní spíše k okapotování některých touringů. Stroj má svoji premiéru právě nyní – na listopadové výstavě EICMA, kde snad práskne Yamaha i nějaké další technické parametry stroje spolu s cenou (možná i s cenami pro jednotlivé trhy).
Zdroj foto: Yamaha